یک کلک ساده برای لذت بردن بیشتر از زندگی

خو گرفتن و عادت، یک توانایی برای بقا است. ما به نترسیدن از بلندی یا صدای پاس سگ عادت می کنیم. اگر نتوانیم با اتفاقات بد و وحشتناک خو کنیم دیوانه می شویم و ادامه زندگی ناممکن می گردد.

درست به همین دلیل غریزی، متاسفانه به بخش زیادی از خوشی ها و ماجراهای دوست داشتنی هم عادت می کنیم و رنگ می بازند. همه ما یک نوع صدای زنگ جالب برای تلفن مان انتخاب می کنیم ولی به مرور و پس از تکرار متوالی، توجه و حساسیت ما از آن کاسته می شود.

می گویند حتی وقتی که در بهترین حالت خرسندی هستیم نظیر وقتی که به یک تعطیلات دلخواه رفته ایم خیلی سریع مقدار جذابیت و لذتی که می بریم هر روز کاهش می یابد.

بقیه مثالهای درون زندگی را هر کدام مان می توانیم به یاد بیاوریم و حدس بزنیم که چون به یک حس و اتفاق زیبا عادت می کنیم سریع از جذبه اش کاسته می شود.

نکته اصلی این است که این حساسیت زدایی و عادت، به نفع خوشی های مهم و بزرگ زندگی ما نیست. اما می توانیم با یک کلک ساده یعنی تغییر مداوم خوشی های کوچک، ماجراهای دوست داشتنی اصلی را حفظ کنیم.

جابجایی و رفتارهای کوچک و متفاوت در حین یک تجربه زیبا باعث می شود علاقه و جذابیت مان نه تنها کاهش نیابد بلکه جان و انرژی بیشتری بگیرد.

اگر سفر یا منظره زیبایی را دوست داریم که مدام به آن برمی گردیم سعی کنیم مسیر یا نحوه گذراندن اوقات مان را با تغییرات کوچک همراه سازیم.

برای یک زوج که زندگی مشترک دارند باید خلاقانه و مدام حساسیت های زیبا و متفاوت کوچک برای هم تهیه ببینند. تغییرات کوچک می تواند کسب و معرفی سلیقه های جدید رفتاری باشد. می تواند تغییر مداوم و بسیار کوچک در نحوه لباس پوشیدن و تغییرات ساده در آرایش و اصلاح ظاهر باشد.

همه ما برای لذت بردن از زندگی و جلوگیری از کاهش احساسات دوست داشتنی، بهتر است مدام تغییرات بسیار کوچک در عادتها و رفتار و حتی علایق خود ایجاد کنیم.

The big idea: this simple behavioural trick can help you get more out of life

More from مرد روز
کندال جنر یکی از زیباترین کارداشیان ها
کندال جنر خواهر ناتنی خیلی از کارداشیان ها است. او 9 خواهر از...
Read More