مردان و حفاظت پوست صورت

اغلب مردان همچنان بهای کافی به سلامت پوست صورت خود نمی دهند. در بسیاری از مواقع حتی توجه به سلامت و شادابی پوست صورت یک عمل مردانه به حساب نمی آید.

هر نوع تربیت یا دلیلی که موجب می شود از پوست صورت تان مراقبت نکنید را برای لحظه ایی کنار بگذارید و به چند خطای ساده و عمومی که به نفع سلامت ما مردان نیست توجه کنید.

1- پوست صورت ما و اغلب موجودات زنده حتی درختها مدام می میرند و به جایش پوست جدیدتری به وجود می آید. برای همین بهتر است حداقل دو بار در هفته به شکل های مختلف پوست های مرده جاخوش کرده بر روی صورت مان را لایه برداری بکنیم.

در ساده ترین حالت پوست صورت را با آب گرم و حوله یا لیف بسابیم. خود این عمل قدم کافی برای لایه برداری و تمیزی صورت و شادابی آن است. اگر دوست داشتید و امکانش بود بسته به اینکه پوست صورت تان خشک یا چرب است از مواد شیمیایی که به صورت کرم یا پماد شنریزه مانند ساخته شده است گرد و غبار و پوست مردگی و لایه های روغن طبیعی کهنه شده روی صورت را لایه برداری کنید.

2- ریش زدن فقط برای زیبایی ظاهری نیست. تراشیدن صورت هر از چند گاه کمک می کند موهای شکسته یا موهایی که به سمت درون ریشه برمی گردند تراشیده شوند.

3- یادتان باشد که لیف زدن یا سابیدن آرام پوست را قبل از تراشیدن صورت انجام دهید.
|
4- پوست تمیز شده و تراشیده شده چون لایه های ناخواسته ایی از مو و گرد و غبار و پوست های مرده را ندارد طبیعتا در برابر آفتاب و خشکی طبیعی صورت بی دفاع و حساس است. اگر می توانید آن را با کرم ضد آفتاب و اشعه ماورا بنفش محافظت کنید. اگر خواستید بهتر خواهد شد پوست صورت تان را با ساده ترین روغن های نرم کننده بمالید.

به هر داروخانه محله تان بروید می توانید راهنمایی های ساده برای انتخاب پماد یا کرم مورد نیاز برای سلامتی و شادابی پوست صورتان را جویا شوید.

More from مرد روز
علائم سکته مغزی
سکته مغزی دلایل و علائم متفاوتی با سکته قلبی دارد. چون آسیب...
Read More