چرا فنلاند شادترین جامعه در سیاره ما است

از ۱۲ سال پیش یک سیستم سنجش شادی برای مردم دنیا ایجاد شده است که اصل و اساس ارزش گذاری اش اینها است: اعتماد بین شهروندان و مدیران سیاسی، امکان برابری بیشتر، فساد حکومتی کمتر، تولید ناخالص ملی، مقدار حمایت از افراد کم درآمد، شیوه زندگی سالمتر، میانگین طول عمر، آزادی فردی و مقدار سخاوت و بخشش در جامعه.

همه ۱۰ کشور شادتر سیاره ما به هر حال مشکلات و نارسایی های خود را هم دارند. اما به چند دلیل مشخص فنلاند توانسته است نه تنها در لیست شادترین جوامع در طی این سالها باشد بلکه رتبه اول را برای ۶ سال گذشته از آن خود سازد. این دلایل عبارت هستند از حس اعتماد عمومی، عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش و شفافیت در مدیریت کشور.

وسایل و شرایط خوشبخت زندگی کردن فنلاندی ها در طولانی مدت از طریق مدیریت بهتر جامعه برای شان فراهم شده است. برای مثال بدون شک گذراندن وقت بیشتر در طبیعت برای سلامت عمومی افراد جامعه خوب است و فنلاندی ها شانس این را دارند که حکومت های شان با دقت تمام تسهیلاتی نظیر پارک های مجانی را با مجهزترین وسایل برای شان تدارک دیده اند.

اگر بخواهیم دنبال دلایل خصوصی تر حس شادی در شخصیت فنلاندی ها باشیم می توان به این واقعیت عمومی اشاره کرد که همگی شان باور دارند اگر کیف شان گم شود شانس پیدا شدن و برگردانده شدن به آنها زیاد است.

https://www.cnbc.com/2023/01/05/what-people-in-finland-happiest-country-in-world-never-do-according-to-psychologist.html

https://www.businessinsider.com/finland-happiest-country-in-world-happiness-report-rankings-rolls-eyes-2023-6#:~:text=Finland’s%20high%20levels%20of%20social,them%20if%20they%20lose%20it.

https://www.cnbc.com/video/2020/01/09/why-finland-and-denmark-are-the-happiest-countries-in-the-world.html

https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jun/28/world-happiest-nation-finland-nature-saunas

More from مرد روز
حالت‌های جنسی که زنان دوست دارند چیست
۱- هماغوشی عادی Missionary این حالت عشقورزی معمولا اولین نوع حالت جنسی...
Read More