تفاوت دو حکومت مذهبی ترکیه و اسرائیل با شیعه حاکم بر ایران


مدیران سیاسی ترکیه و مردم شان همزمان که مسلمانان مومنی هستند حس ملی گرایی شدیدی هم به کشورشان دارند. دلایل بسیاری برای ملی گرا بودن شان وجود دارد شاید از همه مهمتر این است که تا همین یک قرن پیش یک امپراطوری بزرگ به نام عثمانی بودند. افتخار ملی که هویت اصلی تاریخی شان شده است.

یهودیان هم چه آنها که مهاجر هستند و همه آنهایی که درون اسرائیل زندگی می کنند در درجه اول دلبستگی و اتحاد و همراهی شان برای حفظ ثبات و قدرت کشور اسرائیل است. فرقی هم نمی کند یهودی مومن سنتی ارتدوکس باشند یا یهودی سکولار.

علاقه صمیمانه یهودیان به وطن نیز دلایل بسیار دارد ولی شاید مهمترینش این است که در طول تاریخ فرصت داشتن وطن و پناهگاه و سرزمین ثابت نداشتند. همیشه جان و مال و ایمان شان در معرض حمله و تهدید و چپاول بود. جنگ جهانی دوم بزرگترین نسل کشی شان بود و وادارشان کرد به این درک حیاتی برسند که باید هر طور شده کشور خودشان را داشته باشند.

این ترکیب مذهبی و ملی بودن ویژگی عمده مردم اسرائیل و ترکیه است. واقعیتی که هیچکس نمی تواند انکار کند. برای این دو ملت، مذهب و کشورشان در حد جان شان برای شان عزیز است حتی اگر سکولار و بی ایمان باشند. همواره حفظ وطن و دین شان یکی از دو بال هویتی شان بوده است.

متاسفانه شیعه ایرانی بخصوص نوع سیاسی اش که در چهار دهه گذشته بر ایران مسلط شدند تنها چیزی که ندارند دلبستگی شان به وطن است و اهمیت دارد و ایمان دروغین و شرک آمیزشان به اسلام است….

برای همین است که حکومت شیعه سیاسی، هویت ملی ایران کهنسال را خرج بلندپروازی های فرقه ایی شان کردند. در حال حاضر برای اکثریت ایرانیان مثل روز روشن است که آنها عملا کشور را در حین چپاول به حراج هم گذاشتند.

حکومت شیعه اسلامی از مذهب فقط برای تجمع ثروت و اعمال قدرت استفاده می کند و عملا بسیاری از مراسم و روابط و شعائرشان شرک آلود است. تفاوت ساده شان با اسلام را در قبر پیغمبر اسلام که یک قبر معمولی است و قبرهای باشکوه و گنبدهای طلایی مجلل امام شان می شود دید..

تفاوت اساسی دو کشور اسرائیل و ترکیه با حکومت فرقه شیعه غاصب ایران این است که هم ملی هستند و هم مذهبی ولی حکومت شیعه سیاسی حاکم بر ایران یک فرقه سیاسی شیاد و بی وطن است.

خوشبختانه تاثیر منفی این حکومت فاسد فرقه ایی بر زندگی مردم ایران باعث شد که اکثریت مردم ایران ضمن دل کندن از دروغ و نابخردی این فرقه فاسد حاکم بر کشور، روز به روز بر دلبستگی ملی شان به وطن کهنسال افزوده شود.

More from ونداد زمانی
طلاق در بزرگراه – ۹
امان از ما مردها…. وقتی در محیطی قرار می گیریم که هیجانات...
Read More