ما ادعای پاک و مقدس بودن نداریم

حکومت چه با فکت‌های موردی چه با جعل و تحریف‌های کلی، بالاخره سناریوهای خودش را می‌سازد. هر کس که هنوز نگران پخش این سناریوهاست یا برای پیشگیری از این سناریوها دست و پا می‌زند، هنوز در فضای مسموم اصلاحات زندگی می‌کند.

به ما القا کرده بود که باید همیشه نگران سوءاستفاده‌های حکومت از مواردی خاص در جریان اعتراضات باشیم، و البته ما هم غالباً در این بازی فریبکارانه آنها دست و پا می‌زدیم تا به آنها ثابت کنیم جنبش‌های ما چقدر مودبانه‌، فرهیخته‌ و باکلاس هستند و تمام وقت ما صرف این می‌شد که نشان دهیم فلان سناریوی حکومت غلط است، تحریف است، کلیت ندارد و چه و چه.

آن زمان ما هنوز در ناخودآگاه جمعی‌مان به دنبال گوشه‌چشم‌ها و هدیه‌‌‌های احتمالی حکومت بودیم و نگران بودیم مبادا به دلیل رفتار نابخردانه‌ یا بی‌موقع چند نفر، این هدیه‌ها از ما دریغ شود یا چهره‌ی خوب مان مخدوش شود. همانطور که هنوز چشم مان به صندوق‌های رای بود تا حکومت صدای ما را بشنود و با دیدن شمار آرای فلان کاندیدای به ظاهر اپوزیسیون، جمعیت ما را ببیند.

و اما این‌بار به لطف دستاوردهای خیزش اخیر، بازی عوض شده. این بار همه چیز بر پایه‌ی گسست کامل از تمام بازی‌های حکومت شکل گرفت و گسترش یافت. پس دیگر اهمیتی ندارد که حکومت با چشم‌هایش ببیند یا نبیند، با گوش‌هایش بشنود یا نشنود، با دستانش بدهد یا ندهد، و یا با مغزهای پوسیده‌ی تیم پروپاگاندای خود سناریوهای ابلهانه بسازد یا نسازد.

آن‌ها هیچ‌گاه چیزی به ما نداده‌اند و نخواهند داد. وقت تان را برای کشف تناقض‌ها و جعل و تحریف‌های آن‌ها در سناریوهایشان تلف نکنید. هدف آنها مثل همیشه این است که در لاک دفاعی بمانیم و مدام در حال دفاع از شخصیت خود هستند.

ما تمام بازی‌های رفت را در زمین آنها دفاع کردیم، اما حالا نوبت بازی‌های برگشت در زمین ماست، این‌بار با قواعد ما.

تصویر: پخش‌شده از گزارش اخبار تلویزیون جمهوری‌اسلامی درباره‌ی نماینده‌ی تمام معترضان ایرانی و خواسته های شان :))

#قواعد_بازی#زن_زندگی_آزادی#سناریو_حکومت#مهسا_امینی#حدیث_نجفی#حنانه_کیا#نیکا_شاکرمی#خیزش_سراسری#تلویزیون#تلویزیون_حکومتی

بازنشر از صفحه فیسبوک میلاد روشنی پایان

More from پیمان سیاوش
مردم گشت ارشاد را جمع کردند
اواخر دهه‌ شصت در او خفقان سیاسی و اجتماعی، خبر «رسمی» انحلال...
Read More