فیلمی در باره قاپیدن زمین و آب در فستیوال تورونتو

سه روزنامه نگار امریکایی متوجه می شوند که عربستان یک زمین عظیم وسط صحرای امریکا خریده است که هیچ محدودیتی در کشیدن آب از عمق زمین ندارد. در مرحله بعدی پی می برند چین نیز یکی از بزرگترین کارخانه های تولید گوشت امریکا را خریده است.

تا اینجای فیلم می شود حدس زد که یک فیلم تبلیغاتی امریکایی است و سه روزنامه نگار استخدام شدند تا دشمنان امریکا را بد نشان دهند ولی وقتی روزنامه نگار اصلی این فیلم مستند از عمل قاپیدن زمین کشاورزی و منابع آب توسط شرکت ها ی خصوصی امریکایی در سراسر سیاره ما حرف می زند پی می بریم که ماجرای یک بررسی واقعی قاپیدن بین المللی توسط همه حکومتها و کمپانی های خصوصی است.

روزنامه نگاران متوجه می شود رئیس بزرگترین ارتش خصوصی سیاره ما « بلک واتر» که در جنگ عراق سود نجومی داشته است یک کمپانی « امنیت غذایی» زده است. به عبارتی می خواهد ارتش خصوصی اش را به استخدام هر شرکتی در بیاورد که نقشه قاپیدن زمین و آب کشورهای را دارند که حکومت های فاسد و بی وطن دارند.

تهاجم روسیه به اوکرائین نیز نمونه آشکار قاپیدن مناطق کشاورزی اوکرائین است که ۳۰ درصد گندم سیاره ما را تولید می کند. وقتی کریمه توسط روسیه قاپیده شد اوکرائین کانال آب کریمه را قطع کرد. روسیه در روز اول اشغال اوکرائین این کانال اصلی آب را به تسخیر خود در آورد.

این فیلم مستند کم کم شبیه فیلم های ترسناک تخیلی علمی در باره آینده می شود. گرم شدن و آلودگی هوا دارد سیاره ما را خشک می سازد. موقعیتی که همه کشورها را وا می دارد با هر قیمتی شده زمین ها و منابع آب همدیگر را بقاپند.

ما همراه با این روزنامه نگاران که می دانند توسط دستگاه های امنیتی دولت ها و شرکتها تحت نظر هستند به کشورهای مختلفی می رویم که قاپیدن زمین و آب در حال عملی شدن است.

در طی دیدن این فیلم مستند می فهمیم که شرکتهای خصوصی و حکومتها تیم های متخصص از ژنرال های بازنشسته و ماموران امنیتی را گرد هم می آورند تا نقشه هجوم به منابع آب و زمین کشاورزی و نحوه دفاع از آنها را بچینند.

جدول نمایش فیلم مستند قاپیدن در فستیوال فیلم تورونتو



فستیوال فیلم تورونتوخرید بلیط فیلمهای فستیوالجدول نمایش روزانه فیلمهای فستیوال

Written By
More from Saide Kardar
افسانه یونانی در باره شجاعت احمقانه فیتون پسر خورشید
آمار مرگ و میر ناشی از شجاعت حساب نشده در دوران جوانی،...
Read More