کاهش مصرف یک گرم نمک در روز به پیشگیری میلیونها سکته می‌انجامد

همه می دانیم که مصرف نمک باعث فشار خون می شود و طبیعتا منجر به صدماتی در قلب خواهد شد. برای همین سازمان سلامت جهانی میانگین مصرف روزانه نمک را ۵ گرم اعلام کرده است.

اکثریت جوامع بشری بالای ۱۰ گرم مصرف روزانه دارند و از جمله آنها کشور چین… کشور یک و نیم میلیارد نفری که حدود ۴۰ درصد آدمها از انواع بیماری قلبی رنج می برند.

تحقیق جدید دانشمندان چینی نشان داد اگر فقط یک گرم مصرف نمک در کشور کم شود جلوی سکته ۹ میلیون نفر گرفته خواهد شد که حدود ۴ میلیون نفرشان جان سالم به در خواهند برد.

میانگین مصرف روزانه نمک در چین ۱۱ گرم است و تلاش سراسری قرار است صورت بگیرد که هر ساله یک گرم کاهش یابد تا در سال ۲۰۵۰ به میانگین پیشنهادی سازمان سلامت جهانی برسند.

باعث اصلی افزایش مصرف نمک، گسترش شهرنشینی در جهان است. سرعت زندگی شهری مردم را به سمت رستورانها، مواد غذایی پروسس شده و یخزده می کشاند که درصد نمک خیلی بالایی دارند.

دفعه بعد وقتی حس کردید بهتر است روی غذای تان نمک بپاشید یادتان باشد که هر قاشق چایخوری معادل ۵ گرم نمک است. به عبارتی اگر می خواهید جزو افرادی نباشید که دچار سکته قلبی یا مغزی نشوید سعی کنید مجموع نمکی که بدن تان به انواع مختلف به دست می اورد بیشتر از ۵ گرم در روز نباشد.

مصرف کمتر نمک برای اعضای دیگر بدن نظیر کلیه نیز مفید است. ضمن انکه بخش زیادی از سرطانها نیز از « خوش نمک بودن» سلول های بدن سود می برند.

A Single Gram of Salt Is The Difference For Millions of Heart Attacks

The research has been published in BMJ Nutrition, Prevention & Health.

More from ماهان طباطبایی
دو شیوه اصلی تصمیم گیری
روانشناس ها، بخصوص در زمینه رفتارشناسی، معتقدند آدم ها از نظر شیوه تصمیم گیری،...
Read More