مردان و غریزه قهرمان بودن


من سیما هستم و ۲۸ ساله. بیش از یک سال است که با بابک آشنا شدم و خیلی دوستش دارم. با هم به توافق رسیدیم که زندگی مشترک تشکیل دهیم.

اما شدیدا نگرانم که از دستش بدهم. دور و بر خودم از این عشقها و رابطه ها و تشکیل خانواده ها زیاد دیدم که به هم خورد. توصیه شما چیست؟

سیمای عزیز

یک نظریه وجود دارد که می گوید اگر زنان بتوانند «غریزه قهرمان بودن » را در وجود مردی که دوست دارند زنده کنند رابطه زناشویی دو نفر پایدارتر خواهد شد.

مردان به طور غریزی از همان دوران انسان نخستین، وجودشان برای مراقبت و حمایت افرادی که می شناسند و برای شان عزیز هستند تنظیم شده است.

در دورانی زندگی می کنیم که بر تعداد زنان مستقل مدام افزوده می شود. برای بسیاری از آنها تربیت جدیدتری شکل گرفته که فرصت ایجاد حس قهرمان بودن مردان را کاهش داده است.

مردان مجرد هم به دلایل مختلف فرصت ابراز وجود برای حس قهرمان بودن را کمتر تجربه می کنند. خیلی ها این غریزه مردانه را فراموش می کنند.

سیمای عزیز حالا که بابکی داری دوست داشتنی و با جدیدت تمام می خواهی حفظش کنی بد نیست کارهای ساده و کوچکی انجام دهی که حس « غریزه قهرمان بودن» وی مدام فرصت ابراز بیابد.

این احساس و غریزه مردانه در بابک می تواند با مثلا مشورت خواستن از وی یا پرسیدن سوالهای روزمره تقویت شود.

هنوز مردان دوست دارند وقتی با یک زن در خیابان قدم می زنند در سمتی راه بروند که خطر برخورد با ماشین و موتور بیشتر است. هنوز یک مرد ناخودآگاه به وجد می آید وقتی از وی خواسته می شود در شیشه مربا یا کنسرو ماهی را باز کند. دوران قهرمانی های واقعی سپری شده ولی همچنان می شود برق چشمان مردان را دید وقتی رفتارهای قهرمانانه کوچک از آنها سر می زند.


Written By
More from بهمن
نمی‌خواهم تا ابد به دلم بدهکار بمونم
دختری هستم ۲۸ ساله ، کم حرف و از دیدگاه دوستان درونگرا...
Read More