چرا تخم مرغ سالمترین پروتئین سیاره ما است

تخم مرغ آنقدر غذای مقوی است که این روزها از آن به عنوان مولتی ویتامین طبیعی یاد می کنند. به طور خیلی ساده با خوردن هر تخم مرغ یک پرنده خیلی کوچک را به طور کامل مصرف می کنید.

حدود ۹۰ درصد تخم مرغها توسط مرغهای درون قفس و محوطه سرپوشیده تولید میشود. غذای شان پودر بلال و سویا است. اما سیستم پس انداز غذا برای تخمی که قرار است تبدیل به جوجه شود از دینوسورها به ارث رسیده است.

تخم مرغ هایی که در محوطه مزرعه پرورانده می شوند مواد غذایی شان ۳ برابر است. تخم مرغ های اهلی غذای شان ترکیبی است از پودر غذایی به همراه غذای درون مزرعه ( حشرات، کرم خاکی و دانه های نباتی)

مراکز سلامت و بهداشت قبلا از تخم مرغ که حاوی مقدار زیادی کلسترول است تعریف مثبی ارائه نمی دادند ولی این روزها متوجه شده اند که در حقیقت تخم مرغ تنظیم کننده کلسترول خون بدن ما است.

هر تخم مرغ حاوی ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است که به نسبت سایر غذاها خیلی بالا است ولی بخش اصلی چربی تخم مرغ از نوع اچ دی ال و برای بدن مفید است. حتی مقدار کلسترول بد نیز تبدیل به یک نوع چربی مفید می شود.

ویتامین های بی ۱۲ ، بی ۲ ، بی ۵ و سایر ویتامین ها به همراه منابع متنوع معدنی نظیر کلسیم و زینک ( روی)، آهن و مگنزیم، تخم مرغ را تبدیل به یک غذای کامل می سازد.

بدن ما از ۲۱ نوع اسید آمینه تشکیل شده است که ۹ تای آن پروتئینها را باید از طریق غذا جذب کنیم. پروتئین درون تخم مرغ آنقدر کامل و مفید است که نسبت سلامت طبیعی سایر پروتئین ها را با آن می سنجند.

تخم مرغ در ضمن حاوی موثرترین مواد آنتی توکسیدان است که می شود در انواع تمشک و گیلاس و انار و نباتات یافت. تخم مرغ در ضمن سرشار از ماده مورد نیاز مغز یعنی کولین هم هست.

جالبتر از همه اینکه تخم مرغ هم غذای لذیذ است و هم ارزانتر از گوشت و سبزیجات و لبنیات…

Why Eggs are the Healthiest Protein on the Planet





More from مرد روز