چهار شگرد ساده روانشناسی برای زندگی روزمره

۱ – نزدیک فردی که از شما خوشش نمی‌آید بنشینید

وقتی وارد جمعی می شوید که می دانید یک نفر اصلا از شما خوشش نمیاید و حتما با شما با پرخاش حرف خواهد زد خیلی نزدیک به او بنشینید. نزدیکی به او احساس ملایمتری می دهد که از شدت هیجان یا نفرتش می کاهد.

۲- افراد خسته مهربان‌تر می شوند

اگر می خواهید از دوست یا همکارتان بخواهید کاری برای تان انجام دهند سعی کنید آن را در پایان روز مطرح کنید چون شانس پذیرش درخواست توسط آنها بیشتر است. به نظر می رسد وقتی خسته ایم دقت تصمیم گیری مان کاهش می یابد و محاسبه درستی از درخواست یا وظیفه ایی که به ما محول می شود نداریم. برای همین راحت تر به درخواست دیگران جواب مثبت می دهیم.


۳ – از فردی که از دست شما عصبانی است یک خواهش کوچک بکنید

به خاطر اشتباهی که نسبت به یکنفر مرتکب شدید ممکن است مورد خشم وی قرار بگیرید پس از او یک خواهش ساده داشته باشید مثلا بپرسید آیا دندانساز خوب می شناسید؟
او چون نباید انرژی خاصی برای درخواست شما بگذارد آن را انجام می دهد. با آن کار بلافاصله از حس خشم او به شدت کاسته می شود.

۴- توصیه پدرم

دفعه بعد اگر لازم دیدید به یک دوست مشورتی بدهید یا توصیه ایی برایش دارید به او بگویید این توصیه پدرم را بگذار برایت تکرار کنم و بعد نظر خودتان را عنوان کنید. آدمها به طور طبیعی احترام بیشتری به نصایح افراد مسن نشان می دهند.


Psychological Tricks to Use in Everyday Life

psychological tricks to get people to do what you want

flickr / Hugo Bernard

More from مرد روز
اصلاح مردانه در طی 110 سال
مردان غربی از اوائل قرن بیستم تاکنون به دلایل مهم اجتماعی، شیوه...
Read More