دو رفتار ناهنجار در اسکار امسال


خانم جِدا پینکت همسر ویل اسمیت یک نوع مرض کچلی داشت و سالها درگیر پوشاندن و معالجه این بیماری بود و بالاخره مدتی قبل خودش در رسانه ها از بیماری اش حرف زد. بعد از آن با موی سر تراشیده در محافل عمومی حضور یافت.

کریس راک کمدین معروف امریکایی جوک خیلی زشت و غیرحرفه ایی در باره طاسی سر همسر ویل اسمیت در شب اسکار گفت. جوکی لوس و بیمزه و حتی ناراحت کننده.

ویل اسمیت می توانست از جایش بلند شود و به این جوک بی ملاحظه اعتراض کند. حتی می توانست خشمگین باشد و فحش بدهد ولی متاسفانه جلوی چشم حداقل صدها میلیون انسان از فرهنگ های مختلف، به خشونت پناه برد و ناباورانه از جایش بلند شد و به سمت کمدین رفت و به او سیلی زد. رفتار ویل اسمیت به اندازه خود کمدین بد و زننده بود

در حقیقت ویل اسمیت برنده جایزه اسکار امسال با این کار به خودش ضربه زد. او می توانست با واکنشی کنترل شده، آبروی کریس راک را ببرد.

جلوی چشم دنیا یک کتک کاری صورت می گیرد. بی تردید تاثیرش پخش می شود در خلوت زندگی ها و حتما به افزایش خشونت و دست دراز کردن منجر می گردد. کار کمدین در برنامه اسکار درست نبود. واکنش ویل اسمیت هم بزرگسالانه و جوانمردانه نبود.

تصویری که ویل اسمیت از مرد و بخصوص مرد سیاهپوست در سطح جهانی بروز داد حق مردان نیست که مدام در معرض قضاوت های ناعادلانه هستند.


More from ونداد زمانی
چرا واژه‌ «خوار کُسّه» فحشی است به برادر؟
شکل درست این فحش « خواهر کٌس ده» می باشد. یک فحش...
Read More