طاووس نر چه می‌گوید


منظور بسیار ساده و طبیعی داروین از « سوروایوال اُو فیتست» این است که هر حیوان نری که بچه بیشتری تکثیر کند موفق تر است چون قادر است شانس تکرار خودش را تضمین کند. تکثیر بیشتر خود در طبیعت فقط خواستن نیست «نر» باید وسایل و قابلیتهایی برای جذب جنس ماده داشته باشد.

طاووس نر وقتی پر و بال شگرفش را به رخ می کشد دارد می گوید ببین من منبع غذایی خوبی دارم که اینطور زیبا شدم. من از سلامتی خوبی برخوردارم چون انگل و مرض ژنتیک کمتری دارم. پرهایم نقش و نگار و رنگ براق تری دارد چون تغذیه خوبی دارم. او دارد با نشان دادن بدن زیبایش به طاووس ماده می گوید من می توانم بقای فرزندانی که از تو می آورم را تضمین کنم.

تمدن به بشر اجازه داده است که تعریف متفاوتی از « سوروایوال اُو فیتست» داشته باشد. این روزها چندین فرزند داشتن رفتار موفقیت آمیزی نیست. انسان ها در تمدن جدید به این نتیجه رسیدند که تا حد ممکن سبک و رها باشند و بخش بزرگی از زندگی را صرف آرزوهای شخصی کنند …

انسان امروزی، متوجه شده است که فرصت بسیار کوتاه و عزیزی دارد و بهتر است دنبال ازخودگذشتگی هایی نرود که طبیعت و تمدن قدیم برایش تعیین کرده است.

مردان دوره و زمانه ما برای اینکه شبیه طاووس نر در طبیعت شوند و در هر زمینه زندگی جزو بهترین ها باشند بهتر است سه امکان قابل دسترس را در وجود خودشان توسعه دهند:


۱- به سلامت و جسم خود خیلی اهمیت دهیم

هر که به شما گفت بدن ورزیده و قامت استوار و نحوه راه رفتن و ماهیچه هایی که بدن را صاف نگه می دارد اهمیت چندانی ندارد با شما روراست نبوده است.


تمرین جسمی واقعا احتیاج به پول یا اینکه کجا باشیم یا چه شکلی باشیم ندارد. بدن ما مردان، سیمکشی دوران شکار چیان غذا را دارد. کافی است روزی حدود ۱ ساعت وقت روی بدن خودمان بگذاریم تا از هیبتی برخوردار شویم که احترام به خود و اعتماد به نفس میآورد.

بدن سالم و خوش ساخت ربطی به افراط بیش از حد و قیافه غول آسا ندارد. همین قدر که خموده نباشیم و سلامت جسمی ما خودش را جلوه دهد کافی است. داشتن یک بدن کمابیش ورزیده با خود تستوسترون بیشتر می آورد. آرامش روحی و روانی می آورد. حس خوب تعهد روزانه برای انجام کاری مفید می آورد و این موقعیت مناسب همه جا خودش را نشان می دهد چه در مقابل فردی که نظر ما را جلب کرده چه در محیط کار.

سقراط فیلسوف دوران طلایی منطق و فلسفه می گوید:

هیچ مردی حق ندارد فعالیت و تمرین جسمی را کم بها دهد. شرم آور است که یک مرد پیر شود و نبیند زیبایی و قدرت جسمانی که می توانست داشته باشد

No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.”

— Socrates

More from مرد روز
عکاسی شاعرانه از بدن زنان
از زمان های قدیم تاکنون، شاعران سعی می کردند از قدرت تخیل خودشان...
Read More