نویسنده امریکایی جزو پنج نفری که بیشترین خواننده را در جهان دارد

هارولد رابینز ۲۵ جلد داستان پر فروش نوشت که بعد از شکسپیر و آگاتا کریستی و دو نفر دیگر، پنجمین نویسنده ایی شد که بیشترین خواننده را در جهان دارد.  کتاب هایش هفتصد و پنجاه میلیون بار منتشر شده اند.

قصه های جذاب و سرگرم کننده او توانست بین دنیای ادبیات و دنیای قصه های سرگرم کننده مرز مشخصی ایجاد کند. او آنقدر برای دنیای انتشارات مهم بود که به همراه دو نویسنده بزرگ قرن ۲۰ توماس مان و آندره ژید از تضمینی برخوردار بود که تا آخر عمر هر چه بنویسد منتشر شود.

رمز ساده او در محبوبیتش، نوشتن قصه هایی بود که دور و بر پول، جنایت و سکس بود. خودش می گفت منتقدین حتما بعد از مرگم صد تکه ام می کنند و مرا کثیف ترین نویسنده تاریخ می نامند ولی مهم این است که من می نویسم و مردم می خوانند.

در همان دوران زندگی جنجالی اش که ۵ بار ازدواج کرد و قصه هایش مملو از تخیلات جنسی معمولی و غیرمعمولی بود به او لقب « هری کثیف» هم داده شد.

او در همان دورانی که پلی بوی مشغول معرفی سکس به عنوان یک عمل غیرگناهکارانه و دوست داشتنی در جامعه بود شروع به نوشتن داستان هایش کرد که بسیاری از آنها در هالیوود به فیلم تبدیل شدند.

داستان های او که به ۳۲ زبان و هفتصد و پنجاه میلیون بار منتشرشده است توانست دهها میلیون انسان را به عادت کتابخوانی و خرید کتاب بکشاند. بی شک از میان آن همه خواننده جهانی، خیلی ها به خواندن داستان های جدی نیز علاقه پیدا کردند.

سود کتاب های او به انتشاراتی ها فرصت می داد قصه های جدی و عمیق صدها نویسنده را به هزینه خود منتشر کنند.

در طی سال های اخیر چندین کتاب در باره هارولد رابینز و نویسندگی اش منتشر شده است که بیشتر از همه به نقش او در عادی سازی موضوع سکس در جامعه اشاره دارند.

وقتی قصه های هارولد رابینز و تصاویر بدن لخت در مجله پلی بوی در برابر دید عموم قرار گرفت اکثریت جامعه تحت تاثیر تصور منفی مذهب از سکس، مشغول سرکوب خود بودند که به شکل های وحشتناکی از جاهای دیگر سر باز می کرد.

انحراف جنسی از خود کشیشان یا هر نوع روحانی در مذاهبی که سکس را گناه می دانستند شروع می شد و به درون جامعه رخنه می کرد. نتیجه اش به صورت تجاوز و انواع بی حرمتی های جنسی به کودکان و افراد بی چاره، بروز می یافت.



Guy Gone Wild

Harold Robbins: The Man Who Invented Sex Hardcover – Sept. 18 2007
by Andrew Wilson (Author)

More from مرد روز
هشت نوع نوک پستان زنانه
در دنیای پستانداران، این عضو بدن به طور واضح برای تغذیه نوزادان...
Read More