چهار روش برای افزایش طبیعی تستوسترون

سلامت مردان رابطه مستقیم با مقدار تستوسترون بدن شان دارد. این هورمون طبیعی بدن، تعیین کننده سلامت جسمی و فیزیکی تا سلامت جنسی مردان می باشد.

سطح تستوسترون عملا یکی از نشانه های اصلی اوج و سقوط مردان را رقم می زند اما متاسفانه بسیاری از مردان خبر ندارند که بدن شان از کمبود این هورمون دارد صدمه می بیند.

دنیای تبلیغات برای فروش کالاها البته متوجه این مشکل بزرگ مردانه هستند و انبوهی از کالاها و داروها برای فروش لیست کرده اند. در صورتی که اگر به بدن خودمان فرصت دهیم به طور طبیعی می توانیم سطح سالمی از این هومون مهم را تامین کنیم.

خواب روزانه را جدی بگیریم

زندگی آنقدر سریع و پر از تنش شده است که اغلب ما وقت کافی برای خوابیدن نمی یابیم. این احساس پر قدرت وجود دارد که نمی توانیم از قافله عقب بمانیم و خوابیدن را نوعی درجا زدن یا بیخبری یا بی عملی فرض می کنیم.

آزمایشات زیادی وجود دارند که مشخصا ثبت کرده اند اگر فقط یک هفته کمتر بخوابیم بلافاصله میزان هورمون تستوسترون بدن در ساعات بین ۲ الی ۱۰ شب کاهش می یاید.

کافی است یک شب به اندازه کافی نخوابیم تا شاهد بالا رفتن قند خون در بدن باشیم. افزایشی که اولین تاثیرش کاهش تستوسترون بدن می باشد.

اتاق خواب را تاریک و کمابیش سرد نگه داریم تا کیفیت خواب مان بهتر شود. دمای حوالی ۱۸ درجه بیشترین فرصت را برای طولانی تر شدن ساعات خواب فراهم می کند.

تعادل فیزیکی بدن

هر چقدر بدن ما از چربی کمتر و ماهیچه بیشتر برخوردار باشد مقدار تستوسترون بدن متعادلتر خواهد بود. افزایش چربی در بدن ما مردان مصادف است با افزایش هورمون استروژن که طبیعتا تاثیر مستقیم با کاهش مقدار تستوسترون بدن دارد.

ما اگر می خواهیم از تاثیرات منفی کمبود تستوسترون فاصله بگیریم بهتر است چاقی بدن مان را در حد ممکن کنترل یا کاهش دهیم.

پایین نگه داشتن قند خون

این امکان وجود دارد که با فعالیت و تمرین بدنی مقدار قند خون را کاهش دهیم اما عزم روزانه برای ورزش برای اغلب ما غیرممکن است. ساده ترین راه و البته سخت ترین شان، کم و سالم خوردن غذای روزانه است.

میانگین مصرف شکر مردان حدود ۷۵ گرم می باشد اما آزمایش کلینیکی نشان داده است مردانی که روزانه همانقدر شکر مصرف می کنند تستوسترون بدن شان یک چهارم افت پیدا می کند.

تمرین بدنی

واقعبینانه اگر بنگریم شاید بسیاری از ما همت و عزم و شاید انگیزه کافی برای افزایش ماهیچه بدن یا قدرت کاهش چربی بدن را نداریم.

اما ثابت شده است هر حرکت فیزیکی، حتی راه رفتن روزانه و برای شروع از ۱۰ دقیقه به بالا می تواند زمینه ساز تولید تستوسترون بیشتر در بدن گردد.

4 Natural Testosterone Boosters That Work
https://medium.com/in-fitness-and-in-health/4-natural-testosterone-boosters-that-work-f53ef4832520

References
1)https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/1029127
2)https://www.sleepfoundation.org/physical-health/sleep-and-blood-glucose-levels
3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2453053/
4) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24353306/
5) https://eje.bioscientifica.com/view/journals/eje/164/5/811.xml
6) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22804876/
7) https://www.dhhs.nh.gov/dphs/nhp/documents/sugar.pdf

More from ماهان طباطبایی
فیلم‌ها و سریال‌های معروف که بقیه دنیا می‌بینند
از نیم قرن گذشته، سینما و بعد تلویزیون و این اواخر اینترنت،...
Read More