بی‌اختیاری ادراری در مردان

از این خبرها نیست که فقط در دوران کهولت و پیری، مردان بی‌اختیاری ادراری را تجربه می کنند. یک چهارم مردان میانسال هم دچار این مشکل پنهان هستند. بر اساس آمار مراکز بهداشتی امریکا، ۱۵ درصد مردان ۱۵ تا ۶۴ ساله دچار این مشکل می شوند.

بی‌اختیاری ادراری می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و عوارضش هم می تواند از چند قطره قبل یا بعد از دستشویی رفتن تا تخلیه غیرقابل کنترل مثانه باشد.

متاسفانه طبق عادت و تربیت همیشگی، مردان این مشکل را هم جدی نمی گیرند و هم پنهان می سازند. بسیاری از مردان که دچار مشکل بی‌اختیاری ادراری هستند با گوشه گیری و نرفتن به مهمانی یا جمع های دوستانه، خود را از ریسک جیش بی اختیار دور نگه دارند.

مصرف الکل، نخوردن آب کافی روزانه، شوک های لحظه ایی مثل عطسه و سرفه و حتی یبوست می تواند باعث نشت بی اختیار ادرار شوند. چاقی بیش از حد و ماجراهای پیرامون سرطان پروستات هم در ایجاد این مشکل نقش دارند.

حس پر شدن ناگهانی مثانه و شتاب برای تخلیه ادرار در اسرع وقت یکی از از علایم شایع است. ضعیف شدن ماهیچه های اطراف مثانه و مقعد یکی از عوامل اصلی ریزش های قطره ایی یا بی اختیاری ادراری می باشد. خطر عفونت مثانه یا ایجاد قارچ روی پوست افراد محل دفع ادرار هم جزو اتفاقات نامطبوع این بیماری است.

لطفا اگر از این ماجرا رنج می برید به دکتر مراجعه کنید و مطمئن باشید می توانید با ورزش های مخصوص و شیوه های مواظبت از بدن و حتی نوع سالمتر تغذیه، این مشکل را رفع یا به حداقل برسانید.

Let’s talk about male incontinence: six common questions answered

A GUIDE TO TALKING TO YOUR DOCTOR ABOUT BLADDER LEAKAGE

More from مرد روز
چرا بعضی مردان از آشنایی اولیه با زنان می‌گریزند
بعضی مردان افت و خیز عاطفی قوی دارند این نوع مردان مدام...
Read More