یادگیری در لحظه یا آموختن برای روز مبادا

نسل جوان اکثر کشورهای دنیا دیگر ضرورتی نمی بینند خوش خط باشند یا جدول ضرب و اسامی و مشخصات دانش عمومی را یاد بگیرند فقط به خاطر اینکه شاید یک روزی به دردشان بخورد.

نسل جدید با کنجکاوی خودش، تصمیم می گیرد بر اساس نیاز این لحظه خود به گوگل و یوتیوب و ویکیپیدیا برود و همین لحظه یاد بگیرد.

برای مصاحبه استخدامی از جدیدترین راهنمایی ها دراینترنت استفاده می کند. ترمز دوچرخه اش از کار افتاده در اینترنت راه تعمیرش را می یابد.

جوان امروزی اگر می خواهد کسب و کار راه بیاندازد می رود خطاهای اساسی هر رشته و کسب را پیدا می کند. نحوه ثبت شرکت و مالیاتها و حتی نحوه دریافت وامهای موجود را در می آورد …

اگر بخواهد به دانشگاه برود انواع رشته های مورد علاقه و شانس کاریابی شان یا فرصت ادامه تحصیل آنها را جستجو کند.

این روش یادگیری در لحظه، از یک تاکتیک هوشمند صنعت ماشین سازی ژاپنی ها شروع شده است. آنها نه به اندازه امریکا سرمایه داشتند نه کارخانجات و وسایل یدکی و نه تنوع بسیار زیاد مدل های ماشین …

برای همین ژاپنی ها تصمیم گرفتند به جای تولید کامل انواع ماشین و ارسال آن به بازار جهانی، انواع قطعاتی بسازند که بشود با آنها انواع ماشین را سر هم کرد. بعد منتظر دریافت سفارش از مشتری ماشین های شان شدند. ژاپنی ها با این شگرد دیگر لازم نبود صدها هزار ماشین تولید کنند به امید اینکه شاید فروش روند.

با این روش جدید هزینه ساخت یک ماشین خیلی ارزانتر شد. سود عظیم این کار به ژاپنی ها فرصت داد سرمایه زیادی روی توسعه تکنولوژی ماشین سازی بگذارند و خیلی سریع جزو بازیگران اصلی بازار ماشین سازی جهان شدند.

به خاطر در دسترس بودن همه دانش بشر، کسانی از این به بعد حرف اصلی را خواهند زد که به یادگیری دانش و آموزش در لحظه، بهای بیشتر بدهد.

Master Your Learning: Just in Time vs. Just in Case

https://medium.com/@AlexMoskov/master-your-learning-just-in-time-vs-just-in-case-71116740517a

Learning “Just in Case” versus “Just in Time”

https://lifehacker.com/learning-just-in-case-versus-just-in-time-5486247

More from ماهان طباطبایی
پیشنهادات یک سلمانی برای جدیدترین مدل مو
این روزها اگر بخواهید یک تغییر اساسی به اصلاح سر و صورت...
Read More