می‌گویند مردان باید کمتر بخوابند

یکی از توقعات مضر در باره مردان این است که آنها باید کمتر بخوابند. آنقدر این ایده در تربیت پسران نقش قوی است که خود مردان هم فکر می کنند خوابیدن زیاد یک عمل مردانه نیست.

متاسفانه این اعتقاد که مرد باید سخت کوش تر باشد و وقت کمتری را در رختخواب سپری کند در درازمدت،‌ استرس مداومی برجسم و روح بر وجود مردان ایجاد می کند.

افرادی که به طور میانگین کمتر می خوابند تصمیمات اشتباه شان بیشتر است. قضاوت های شان می تواند عجولانه و واکنشی باشد.

مردانی که به طور مزمن دچار کم خوابی هستند علاقه بیشتری به غذاهای مقوی دارند تا کمبود انرژی شان در طی روز را جبران کنند. آنها عملا چون ساعات بیشتری از شبانه روز را بیدارند امکان خوردن تنقلات ( شور و شیرین و چرب) شان بیشتر است. کم خوابی باعث می شود فرصت زدودن سمومات بدن هم کمتر می شود.

مردان از سال های اولیه شکل گیری شخصیت و دیسیپلین زندگی، می آموزند که باید کمتر بخوابند. آنها همه جا این ادعای مردانه و مغرورانه را می شنوند « من فقط وقتی می خوابم که دارم بیهوش می شوم»

مردانی که می پذیرند کم خوابیدن بخشی از هویت مردانگی شان است برای سال های متمادی خود را از مقدار خواب مورد نیاز بدن که نباید کمتر از ۷ ساعت در روز باشد محروم می کنند.

مردان از سال های اولیه شکل گیری شخصیت و دیسیپلین زندگی، می آموزند که باید کمتر بخوابند. آنها همه جا این ادعای مردانه و مغرورانه را می شنوند « من فقط وقتی می خوابم که دارم بیهوش می شوم»

مردان باید بدانند کم خوابی مزمن، استرس مداوم به قلب شان می آورد. قدرت تصمیم و تشخیص شان کمتر می شود و هیچوقت در بهترین حالت ممکن خود نیستند.

Real Men Don’t Sleep: Research Finds This Masculine Stereotype Hurts Men

https://www.forbes.com/sites/alisonescalante/2020/10/05/real-men-dont-sleep-research-finds-this-masculine-stereotype-hurts-men/?sh=3386389253fd

Toxic masculinity means that men are likely to sleep less, experts say

https://www.independent.co.uk/news/health/men-sleep-less-toxic-masculinity-b718784.html

Image source
https://www.50ish.org/


More from مرد روز
شگردهای عجیب جنسی در حیوانات
بیش از 8 میلیون نوع موجود زنده بر روی سیاره ما بدون احتساب...
Read More