هفت فیلم خیلی عجیب

آدم های قرن ۱۹ و ۲۰ برای یاد گرفتن مرام های زندگی شهرنشینی به رمان متوسل می شدند. رمانها شغل های که قبلا وجود نداشت از کار کارخانه تا منشی بانک تا کارآگاه خصوصی را معرفی می کردند. رمان حتی نحوه لباس پوشیدن، غذا خوردن، نحوه دکور خانه و مهمانی دادن و از همه مهمتر عاشق شدن را شرح می داد. 

از اواسط قرن ۲۰ تاکنون، سینما جای رمان را گرفته است. مردم سیاره ما، چشم شان به اطلاعات تصویری است که از زندگی ها منتشر می شود.

در این روزهای کرونایی اگر فرصت دیدن فیلم برای تان بیشتر شده است بد نخواهد بود اگر سری به فیلم های عجیب بزنید. فیلمهای به ظاهر عجیب، توصیف کننده قسمتی از واقعیت زندگی هستند که به ما یاد دادند در باره اش حرف نزنیم.

۱- Mandy (Panos Cosmatos, 2018)

این فیلم با بازی به یادماندنی نیکلاس کیج در باره یک انتقام فردی است. ترکیبی از وحشت و امیال سرکوب شده که چاشنی جالبی از افسانه های قرون وسطا را هم در بر دارد.

۲- The Cook The Thief His Wife and Her Lover (Peter Greenaway, 1989)

این فیلم با  کارگردان عجیبی که دارد شما را نمی خواهد بترساند ولی تصمیم عمدی و خلاقانه ایی دارد که هیچوقت فراموشش نکنید.

۳- A Field in England (Ben Wheatley, 2013)

زندگی در دوران قدیم به خودی خود تجربه ایی از وحشت و جهنم بوده است. برای همین بازگویی قصه های سینه به سینه نقل شده توسط مردم کوچه و بازار نیز گاهی مخوفتر و عجیب تر از جنگ و قحطی و بلایای بزرگ هستند.

چند سرباز و دو کیمیاگر در دوران یک جنگ داخلی در انگیس قرن ۱۷ ، به دلایلی از حال شان غیر عادی می شوند و از آن به بعد همه چیز عجیب می گردد.

۴- Love Exposure (Sion Sono, 2008)

این فیلم ژاپنی به همان اندازه که با مزه و سرگرم کننده است به همان مقدار هم عجیب و غیرواقعی است. مهمترین سوالی که در حین دیدن فیلم به سراغ تان می آید این است که فرق بین واقعیتی که ما مدام می بینیم با  حقیقت چیست؟ کدام شان اصل هستند؟

۵- Millennium Actress (Satoshi Kon, 2001)

فیلمها و کارتون های «انیمه» این روزها بخصوص در بین نسل جوان مخاطبان زیادی دارد. این فیلم سینمایی انیمیشن، از فیلم های اولیه توسعه دهنده هنر « انیمه»، می تواند برای تان هم جالب باشد و هم عجیب…

۶- Skins (Pieles, Eduardo Casanova, 2017

این فیلم محصول ۲۰۱۷ است و می توانید آن را در نت فلیکس ببینید. این فیلم واقا عجیب در عمل حرف ساده ایی را به تصویر می کشد و آن اینکه همه می خواهند مورد پسند و عشق و محبت دیگران قرار بگیرند.

این فیلم به خودی خود عجیب است چون همه شخصیت های فیلم یک بیماری جسمی دارند که قیافه و حالت های شان را متمایز می سازد. طنز تلخ و شیرین و غیرمترادفی در این فیلم هست که مزه اش تا مدتها در ذهن شما خواهد ماند.

۷- The Devils (Ken Russel, 1971)

این فیلم۵۰ سال پیش ساخته شده است و قصه کشیشی است که بعد از شهرتش، به جرم جادوگری توسط کلیسا محکوم به سوختن در آتش می شود. این فیلم عجیب با مجموعه کاملی از بازیگران خوب و تصاویر و شیوه نمایشی، نفس ها را در سینه حبس می کند.

7 Weird Movies with Deep Meanings That Will Mess with Your Mind