آیا مردی که قبل از ازدواج، بهداشت فردی را رعایت نمی‌کرد تغییر می‌کند؟

من و همسرم در کل ۲ سال است که با یکدیگر آشنا شدیم مردی است مهربان و دوست داشتنی و مسلولیت پذیر اما اصلا به تمیزی و نظافت خودش اهمیت نمی دهد. گاهی هفته ایی یکبار هم حمام نمی کند.

چند بار به طرق مختلف و البته با مهربانی عنوان کردم اما باعث رنجش ایشان شده و در نهایت منتهی به عوض کردن جوراب تمیز بدون شستن پاها انجامیده. من آدم وسواسی نیستم ولی حتی موقع همبستری بوی بدنش یا دهانش حتی موهای چرب سرش روی احساسم نسبت به او تاثیر منفی دارد. من او را دوست دارم و می خواهم زناشویی مان خیلی بیشتر بهبود یابد.

میترای عزیز

عادتهای فردی به نظر ساده هستند ولی ترک شان، توجه و صبوری و انگیزه های مثبت می خواهد. ضمن اینکه کلا ما انسانها احساس خوبی با تکرار مداوم تذکرهای منفی نداریم چون سریع و غریزی جبهه می گیریم.

در فرصت های مناسب و صبورانه سعی کن این موضوع را با شیطنت و شوخی به میان بیاوری. دنبال تغییرات ناگهانی نباش. کوچکتریت تغییرات را ببین و طوری که خوشحالش کند آن را به زبان بیاور.

حتی می توانی از شیطنت جنسی ات به عنوان همسر استفاده کنی و پیشنهاد بدهی که مثلا با هم حمام کنید. بگویی که دوست داری با او دوش بگیری. بگویی که بوی بدن تمیزش را خیلی دوست داری.

این شیوه از تذکر و تشویق مثبت مربوط است به سطح رابطه خصوصی تان و شناختی که از همدیگر دارید.

Written By
More from بهمن
قلبی که چندین بار نشکند قلب نیست
سلام. بیشتر از دو سال از آخرین شکست عشقی که تجربه کردم...
Read More