خواب متاهلین از سلامت و کیفیت بهتری برخوردار است


بررسی ها در باره کیفیت و مقدار خواب افرادی که بعد از شروع زندگی مشترک، زندگی شان به یک رختخواب ختم می شود همیشه وجود داشته است. بعضی گزارشات نشان می داد که مردان مقدار خواب شان در این وضعیت بهتر می شود و تعدادی نیز متوجه کاهش کیفیت خواب زوجها شده بودند.

اما جدیدترین و دقیق ترین تحقیقات مشترک روانشناسان دانمارک، آلمان و امریکا نشان داده است که در مجموع، کیفیت خواب زوج هایی که رختخواب مشترک دارند بهتر است.

تفاوت این تحقیق مشترک با سایر بررسی ها این بود که عملا ۱۲ زوج  ۱۸ تا ۲۹ ساله در طی دو هفته و برای ۴ شب، نحوه خوابیدن مشترک شان با جزئیات کامل ثبت شد.

با این شیوه، به تشخیص مقدار و کیفیت مراحل خواب سطحی، خواب عمیق و خواب «آر ایی ام» که فرد کاملا غرق خواب می شود در زوج های مورد نظر رسیدند.

معمولا قرار گرفتن در موقعیت خواب و استراحت کامل بعد از یک ساعت که در بستر قرار می گیریم اتفاق می افتد که همراه است با نوعی خواب و رویا که فرد نمی تواند روز بعد به خاطر بیاورد ولی مرحله بسیار مفید برای افزایش حافظه و تنظیم احساسات و عواطف  می باشد.

نکته بعدی که محققین متوجه شدند سینک شدن ریتم خواب زوج هایی است که رابطه عاطفی بهتری با هم دارند. خوابیدن یک زوج کمی به حرکات حین خواب و شاید چند لگد و چرخش بیشتر می افزاید ولی تاثیر منفی در سلامت خواب شان ندارد.

در این تحقیق از زوج های جوان برای  سنجش استفاده شده است. همگی شان سالم بودند. مشکل خروپف یا گرفتگی مجرای تنفسی یا انواع بدخوابی های سنین بالاتر را نداشتند.

 

Comprehensive Study Suggests Most Heterosexual Couples Get Better Sleep When Together

This research was published in Frontiers in Psychiatry.

Image Source https://www.healthline.com/

 

More from مرد روز
۱۲ دقیقه ورزش شدید روزانه برای سلامت عمومی بدن کافی است
جدیدترین تحقیق در باره سلامت عمومی نشان داده است ۱۲ دقیقه ورزش...
Read More