چرا زنها رابطه جنسی دارند؟

 مدتی پیش خانم سیدنی مستون و دیوید باس، که هر دو از استادان روانشناسی دانشگاه تگزاس هستند؛ تحقیق مشترکی را با عنوان «چرا بشر رابطه جنسی دارد؟» به چاپ رساندند. در میان پاسخ‌های پرسش شوندگان، این دو محقق با جواب‌هایی روبرو شدند که بر کنجکاوی آن‌ها افزود. زنان، دلایل و انگیزه‌های خود از داشتن رابطه جنسی را چنین پاسخ داده بودند؛ عشق، انتقام و بی‌حوصلگی. این پاسخ‌ها، این دو پژوهش گر را بر آن داشت تا به سمت تهیه تحقیق مستقل دیگری بروند. تحقیقی با عنوان: «چرا زن‌ها رابطه جنسی دارند؟». ترجمه بخشی از گفتکوی انها که در  « نیویورکر» به چاپ رسیده است را برایتان  تدارک دیده ایم.

خانم سیدنی مستون :

وقتی که « وایگرا» با سر و صدای زیاد  در سال ١٩٨٩ وارد بازار شد بسیاری از کمپانی های داروسازی با صرف هزینه های زیاد در صدد برآمدند تا برای خانمها « وایگرای صورتی» کشف کنند. همه این سرمایه گذاری ها ( که صدها تحقیق علمی در زمینه فیزیک و روان زنان نیز جزو آن بود) کمک شایانی کرد برای درک این مسئله که؛ میل جنسی در زنان کاملا متفاوت و پیچیده تراز میل جنسی مردان عمل می کند.

دیوید باس:

برای مثال تفاوت بزرگی وجود دارد بین لحظه کامیابی جنسی مردان ( که خیلی آشکار و وحتی قابل رویت است و در همه مردان به یک شکل صورت می گیرد)  با حالتی که به زنان در آن لحظه دست می دهد. رفتار زنان در لحظه کامیابی اصلا شبیه به هم نیست. زنان در موقعیت های عاطفی مختلف، با شریکان جنسی مختلف و حتی در روزهای مختلف ماه، احساساسات متفاوتی را در این زمینه بروز می دهند.

نحوه علاقمند شدن مردان به زنان، به گونه ای دقیق تر برملا کننده اختلافی است که بین دو جنس وجود دارد.  معمولا زیبایی فیزیکی زنان، محرک اولیه امیال جنسی مردان است، در صورتی که زنان، از ساختار بسیار پیچیده تری بهره می برند. به نظر میرسد برای زنان، ترکیبی از خصوصیات فردی، جایگاه اجتماعی،  بوی بدن و زیبایی فیزیکی مردها  به علاوه چندین عامل دیگر دست به دست هم می دهند تا میل جنسی شان تحریک شود.

خانم سیدنی مستون :

در حال حاضر، ما می دانیم که برای ایجاد رابطه جنسی فقط  به عشق، لذت و تولید نسل محدود نمی شود. در حین تهیه این گزارش تحقیقاتی واقعا شگفت زده شدیم از اینکه، دلایل بیشمارو متفاوتی برای رفتار جنسی در جامعه وجود دارد. از یک سو، گاهی انگیزه های خیر خواهانه برقرار کننده یک رابطه جنسی است و گاهی نیز شاهد افراط از سوی دیگرهستیم، وقتی که دلایل شرورانه و پلید، برپا سازنده یک کشش جنسی می گردند.

نگاه کاملا متفاوت زنان نسل جدید، مورد جالب دیگری است که در پروسه جمع آوری تحقیقات با آن روبرو شدیم.  نسل جدید زنان، اخلاقیات جنسی شان حتی با زنان ده سال مسن تر از خودشان هم فرق دارد. این زنان جوان رابطه سکسی شان فقط بر اساس لذت است و حتی احساس خوبی ندارند  نسبت به شریکان جنسی که احساس تعهد از خودشان بروز می دهند.  این نسل از زنان از باکره بودن خود  شرمنده هستند و می خواهند در اولین فرصت آنرا از سر بگذرانند.

زنان جوان جامعه کنونی می خواهند تجربیات جنسی فراوان داشته باشند، واز اینکه قادر هستند با زنان دیگردراین زمینه رقابت کنند خوشحالند.  آنها کنجکاوی جنسی زایدالوصفی دارند و می خواهند مردان سنین مختلف، نژادها و  فرهنگهای مختلف و حتی مردانی با آلت های تناسلی مختلف را تجربه کنند.

دیوید باس:

ایجاد شاخه های جدید حیات که موتور اصلی پروسه تکامل است، فقط و فقط از طریق فعالیت متنوع  جنسی موجودات زنده صورت گرفته است. روابط  گسترده  جنسی و آمیزش گونه ها باعث خلق مدل های جدیدتری میشود که قابلیت تطبیق بیشتری  با جهان پیرامون خویش دارند.

 از زمانهای بسیار کهن تا کنون، همواره  شاهد این امر هستیم که برای روابط جنسی، بشر، قراردادهای مخصوصی را مدون کرده است. قراردادهای مربوط به زناشویی، از مهمترین و قدیمی ترین زد و بند های جنسی بشر بوده است؛ قوانینی که هیچگاه به اختیار زنان بر قرار نشده بود. گزارش ما،  بازگو کننده اجرای عملی قراردادهایی جنسی است که نسل جدید زنان، خود اختیار،  تعیین و اجرا می کنند.

Why Women Have Sex’, Sally Law, The New Yorker magazine

http://www.newyorker.com/online/blogs/books/2009/12/ask-an-academic-why-women-have-sex.html

http://www.newyorker.com/magazine/bios/sally_errico/search?contributorName=Sally%20Errico&contributorName=Sally%20Law&contributorName=Sally%20Law

More from ترجمه ونداد زمانی
ستایشِ شکست توسط یک فیلسوف
فیلسوف امریکایی و استاد دانشگاه تکزاس Costica Bradatan در مقاله ایی که...
Read More