ازدواج فامیلی

سنگ صبور جان،

نظرت در باره ازدواج فامیلی چیست؟ مدتی است متوجه نگاه های زیبا و معنادار پسر دایی ام شده ام که به تازگی به تهران کوچ کرده اند. آخرین بار که او را ملاقات کرده بودم هر دوی مان کودکانی بودیم ولی حالا درست شبیه مردی است که در رویاهایم به دنبالش می گشتم . با اینهمه ته دلم کمی راحت نیستم چون مطئن نیستم  پیروی از احساساتم درست باشد.

دختر دایی

دخترعمه عزیزی که توجه پسردایی به سمتت جلب شده است،

احساست را جدی بگیر و قبل از انکه رابطه ات از نظر عاطفی قوام بیشتری بگیرد به خودت فرصت کافی بده تا در این باره فکر کنی. وقت و توجه ات را  فقط معطوف این نکن که بر روی معایب ژنتیکی تاکید کنی. چون این روزها بعضی از اشتباهات اصلی ژنیتیکی را شناسایی کردند و خطر تولد بچه ناقص کمی کمتر شده است. سعی کن از همه نظر به این قضیه نگاه کنی.

منظورم این است که شاید شرائط و موقعیت و حتی کیفیت شخصیتی پسر دایی ات هم عالی یاشد ولی با این کار نه تنها شما دو نفر به یک عمل کمابیش ناگزیر اجتماعات سنتی تن می دهید بلکه به استقرار و دوام آن نیز مشروعیت می بخشید. به هر حال بیشتر تصحیحاتی که بشر در در طول حیات اجتماعی انجام می دهد نظیر دوری گزیدن از از ازدواج فامیلی از روی فقط میل و علاقه نبوده است و حکمت مناسبی نیز داشته است.

Written By
More from بهمن
همسرم شل و ول و نابلد هست
سلام. من حدود پنج ساله که ازدواج کردم. من و همسرم هر...
Read More