تفاوت جنسی زنان و مردان

2

مدتی پیش خانم سیندی مستون و دیوید باس، که هر دو از استادان روان‌شناسی دانشگاه تگزاس هستند کتاب تحقیقی مشترکی را با عنوان «چرا بشر رابطه جنسی دارد؟» منتشر ساختند و به سهم خودشان سعی کردند فرق بین میل جنسی مردان و زنان را توضیح دهند.

دیوید باس: تفاوت بزرگی بین لحظهٔ کامیابی جنسی مردان با حالتی که به زنان در آن لحظه دست می‌دهد وجود دارد. کامیابی مردان، خیلی آشکار و حتی قابل رویت است و در همهٔ مردان تقریبا به یک شکل صورت می‌گیرد؛ اما رفتار زنان در لحظهٔ کامیابی اصلا شبیه به هم نیست.»

زنان در موقعیت‌های عاطفی متفاوت، با شریکان جنسی مختلف و حتی در روزهای مختلف ماه، احساساسات متفاوتی را از خود بروز می‌دهند. نحوه علاقمند شدن مردان به زنان، به گونه‌ای دقیق‌تر برملا کنندهٔ اختلافی‌ست که بین دو جنس وجود دارد. معمولا زیبایی فیزیکی زنان، محرک اولیهٔ امیال جنسی مردان است؛ در صورتی‌که زنان، از ساختار بسیار پیچیده‌تری بهره می‌برند.

به نظر می‌رسد برای زنان، ترکیبی از خصوصیات فردی، جایگاه اجتماعی، بوی بدن و زیبایی فیزیکی مرد‌ها به علاوه چندین عامل دیگر، مهم است و این عوامل، دست به دست هم می‌دهند تا میل جنسیشان تحریک شود.

 سیندی مستون: در حال حاضر، ما می‌دانیم که رابطهٔ جنسی تنها به عشق، لذت و تولید مثل محدود نمی‌شود. در حین تهیه این گزارش تحقیقاتی واقعا شگفت زده شدیم از این‌که، دلایل بی‌شمار و متفاوتی برای رفتار جنسی در یک جامعه وجود دارد.

از یک‌سو، گاهی انگیزه‌های خیرخواهانه، برقرار کنندهٔ یک رابطه جنسی است و گاهی نیز شاهد افراط از سوی دیگر هستیم، یعنی می‌بینیم دلایل شرورانه و پلید نظیر حسودی، انتقام، رقابت و … برپا سازنده یک کشش جنسی می‌شوند.

نکتهٔ جالب دیگر، نگاه کاملا متفاوت زنان نسل جدید است که در پروسه جمع‌آوری تحقیقات با آن روبرو شدیم. اخلاقیات جنسی نسل جدید زنان، حتی با زنان ۱۰ سال مسن‌تر از خودشان هم فرق دارد.

رابطهٔ سکسی این زنان جوان، فقط براساس لذت است و حتی احساس خوبی نسبت به شریکان جنسی‌ای که احساس تعهد می‌کنند هم ندارند. این نسل از زنان از باکره بودن خود شرمنده هستند و می‌خواهند در اولین فرصت آن را از سر بگذرانند.

زنان جوان جامعه کنونی می‌خواهند تجربیات جنسی فراوان داشته باشند و از اینکه قادرند با زنان دیگر در این زمینه رقابت کنند خوشحال هستند. آنها کنجکاوی جنسی زایدالوصفی دارند و می‌خواهند مردان سنین مختلف، نژاد‌ها و فرهنگ‌های گوناگون و حتی مردانی با آلت‌های تناسلی مختلف را تجربه کنند.

دیوید باس: ایجاد شاخه‌های جدید حیات، که موتور اصلی پروسه تکامل است، فقط و فقط از طریق فعالیت متنوع جنسی موجودات زنده صورت گرفته است. روابط گسترده جنسی و آمیزش گونه‌ها، باعث خلق مدل‌های جدیدتری می‌شود که قابلیت تطبیق بیشتری با جهان پیرامون خویش دارند.

از زمان‌های بسیار کهن تاکنون، همواره شاهد این امر هستیم که برای روابط جنسی، بشر، قراردادهای مخصوصی را مدون کرده است. قراردادهای زناشویی، از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین زد و بندهای جنسی بشر بوده‌اند؛ قوانینی که هیچ‌گاه به اختیار زنان برقرار نشده است. گزارش ما، بازگو کننده اجرای عملی قراردادهای جنسی است که نسل جدید زنان، خودشان اختیار، تعیین و اجرا می‌کنند.

 

Why Women Have Sex , Sally Law, The New Yorker magazine

http://www.newyorker.com/books/page-turner/ask-an-academic-why-women-have-sex

ویرایش و بازنشر مجدد از ارشیو

More from مرد روز
کاریکاتور روز – ماجرای آدم و حوا و خوردن میوه گناه
به نظر می رسد کارتونیست های سراسر جهان به ماجرای خوردن سیب توسط...
Read More