نشانه های افسردگی در مردان

  در مجموع 350 میلیون انسان در دنیای معاصر از افسردگی رنج می برند.  سالانه 800 هزار نفر از ساکنین زمین به زندگی خود پایان می دهند و افسردگی دلیل اول برای خودکشی ها است.  افسردگی می تواند تمایل به لذت های زندگی را از بین ببرد و سایه غمگین بزرگی را بر روح  و روان افرا بیافکند. علائم تشخیص افسردگی در زنان و مردان یکسان است ولی بعضی از آنها می تواند در مردان بروز بیشتری داشته باشد چون مردان علاقه خیلی کمتری دارند که اعلام کنند افسرده هستند.

man-fatigue-worker-400x400
خستگی – ضعف و نداشتن انرژی در حین کار می تواند از علائم افسردگی باشد
overworked-tired-sleep-400x400
خواب نامتعادل – پر خوابی و کم خوابی که در هر صورت به از بین رفتن خستگی که مردان احساس می کنند منجر نخواهد شد.
indicision late-payments-depression-400x400
ضعف تصمیم گیری – مردان افسرده به دلیل تسلط افکار منفی که مدام به ذهن شان هجوم می آورد قادر به استفاده مناسب از قدرت دقت و تمرکز نیستند. آنها نمی توانند به یک تشخیص و نتیجه معین دست یابند.
پرخاشجویی و خشونت – از دست دادن قدرت کنترل بر اعمال و رفتار٬ مردان افسرده را وا می دارد که برای ابقای قدرت و کنترلِ از دست رفته به پرخاشجویی و خشونت متوسل شوند
men doctor-stress-chart-400x400
فشار عصبی – مردان افسرده معمولا افسردگی شان را با لقب « استرس داشتن» پنهان می کنند. رابطهِ فشار عصبی و افسردگی مدام با هم تلاقی می کنند. استرس هم می تواند علامت افسردگی باشد و هم یکی از عوامل ایجاد کننده آن.
men ed-sex-depression-400x400
ضعف جنسی – با وجود آنکه ناتوانی در تحریک آلت جنسی مردانه به خودی خود نشانه افسردگی نیست ولی اگر بی رغبتی به لذت های زندگی و تاثیر داروهای ضد افسردگی را کنار هم قرار دهیم پی می بریم که به هم خوردن سلامت جنسی از نشانه های اصلی افسردگی در مردان است.
اعتیاد به الکل – مصرف الکل ابتلا به افسردگی را در زنان و مردان دو برابر می کند ولی سهم معتاد شدن مردان افسرده بیشتر است چون تلاش برای لاپوشانی افسردگی و حرف نزدن در باره آن در مردان شایع تر است . در ضمن مردان فکر می کنند از طریق کمک گرفتن از الکل قادر به کنترل افسردگی خواهند بود.  

Lisa Zamosky, Signs of Depression in Men

http://www.health.com/health/gallery/0,,20521449,00.html

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
ماهی که تلاش می کند طاووس باشد
مدتهاست زیست شناسان متخصص حیاتِ اقیانوس ها، سرگرم حل کردن این معما...
Read More