اینک آخرالزمان – نمایشگاه آثار مرجان اندرودی

اینک آخرالزمان

شهرهای بزرگ دنیا ( متروپلیس هایی نظیر نیویورک، بوئنوس آیرس، بیروت، آمستردام و تهران) این روزها خیلی شبیه هم هستند. همه این بزرگ – شهرها سرشار از مهاجرین، شغل های موقت، تنهایی و زوج های هستند که در آپارتمان هایی که روز به روز کوچک و کوچکتر میشوند و بازار IKEA را داغ تر می کنند. فرق زیادی بین فرهنگ و هنر، مصرف و مد، رستوران های زنجیره ایی و قهوه خانه ها و از همه مهمتر تضاد و تناقض در هویت های ساکنین شهرهای فوق نیست.

مرجان اندرودی از نقاشان و گرافیست های فعالِ صحنه هنری تهران، بر روی این هویت مردد ولی مشترک انگشت می گذارد. او نیز ضمن نشان دادن این همهمه معاصر و پراکنده بودن اجزای یک هویت عمومی، متوجه زنجیره به هم پیوسته ایی می شود که می تواند هویت  ساکنین شهرهای بزرگ دنیا را به هم مرتبط سازد.

مرجان اندرودی با شیطنت و بازیگوشی تمام از فیلمهای سینمایی مورد استقبال قرار گرفته توسط ساکنین شهرهای بزرگ سود می جوید تا جدال هویتی انسان معاصر را تعریف و تصویر کند. به او که در درون تابلوهایش جا خوش کرده است نزدیک شوید تا به کمک نشانه های آشنایی که از سینمای جهان در درون تابلوهایش چیده است از دغدغه های تصویری اش لذت ببرید.

اینک آخرالزمان
اینک آخرالزمان 2

More from سعید داورپناه
افسانهِ مرد ثروتمند و زن زیبا
مرد ثروتمند و زن زیبا، زوج شیک و همه پسندی هستند که...
Read More