۶ دلیل یک زن برای ترک رابطه

Cupid Chastised 1605-10 Oil on canvas Art Institute, Chicago

برای بسیاری از مردان مطلقه، مدام این سئوال به ذهن می رسد که من چه کردم که او رفت؟ اجازه دهید به بخشی از دلایل اصلی زنان اشاره کنیم:

 ۱ – زنان باید حرف بزنند

زنان باید حرف بزنند. از این طریق احساس همبستگی و دوستی در آنها ایجاد می شود. بعضی وقت ها زنان متوجه می شوند که موضوعی جالب برای گفتگوی دو نفره ندارند و به ناچار به شکایت کردن پناه می برند. در بسیاری از موارد٬ ماجراهای آشنایی با مردان بیرون از زندگی خانوادگی با حرف زدن و شکایت کردن از زندگی و بی حوصله بودن و رفتار بد شوهران شان شروع می شود.

زنان اگر نتوانند با همسران شان حرف بزنند یا احساس کنند که حرف های شان برای همسرشان جالب نیست در جستجوی گوش شنوا خواهند بود. منظورم در این قسمت یا توقعم این نیست که مردان مدام حرف بزنند چون به طور عمومی مردان کم حرف تر هستند و زیاد هم اهل ابراز نظر و تشویق و تمجید نیستند ولی «دوست دارم »های ناقابل یا اشاره به لباس و سلیقه همسران شان نباید زیاد سخت باشد.

۲ – سردی جنسی مردان

زنان اگر مواجه با سردی میل جنسی شریک زندگی شان روبرو شوند و فکر کنند خواستنی نیستند به شدت ناراحت، افسرده و حتی خشمگین می شوند. مردان باید بدانند که در این دوره و زمانه راه فرار یا گریز از این نوع ناراحتی ها، برای زنان بیشتر از پیش است. طلاق یکی از سالم ترین ها واکنش ها از طرف زنان است.

۳ – احساس شوق و تمایل در یک رابطه تمام شده باشد

خیلی از مردان متعجب و حیران می پرسند ما که با هم خوب بودیم پس چی شد؟ اینجا بهتر است خوب بودن را تعریف کرد. زنان دقت زیادی به این نکته دارند که آیا حضورشان در زندگی اهمیت دارد یا نه؟ اگر حرف های شان، رفتارشان٬ کار کردن و آرایش و لباس شان برای همسرشان مهم نباشد و اگر احساس کنند که زن بودن شان برای شریک زندگی، جذاب نیست حوصله شان سر می رود.

در دوران مجردی گرم گرفتن دختران مجرد با مردان دیگر جالب ولی تکراری و بدون ریسک و هیجان بود. بعضی از زنان متاهل اگر حوصله شان از رابطه ایی که دارند کاملا سر برود آن وقت است که افکار جدید و شیطنت هایی جدید درست مثل دوران مجردی به ذهن شان خطور می کند.

۴ – زنان تصمیم می گیرند بیرون از رابطه زناشویی با فرد دیگری ارتباط ایجاد کنند چون می توانند

این یک حقیقت بدیهی است چون این روزها امکانش برای زنان بیشتر شده است. آنها هر روز به محل کار، اداره و مدرسه ایی می روند که پر است از مردانی که می توانند از نزدیک با خصوصیات آنها آشنا شون. این روزها زنان به تنهایی به ماموریت های شغلی در شهرها و حتی کشورهای دیگر می روند. زنان به اینترنت و شبکه های اجتماعی به اندازه مردان دسترسی دارند.

خوشبختانه این دلیل به خودی خود در بین زنان وجود ندارد ولی اگر زندگی زناشویی مناسبی برخوردار نباشند به یکی از دلایل تبدیل می شود

۵ – مردانی که در سر راه زندگی شان قرار گرفته اند با آنها به خوبی رفتار نکرده اند

زنان از کودکی با این فکر مدام روبرو بوده اند که مردان، شاهزاده های زیبا و مهربانی هستند ولی بعضی از زنها در عمل جز بی احترامی و نامهربانی از آنها ندیده اند. به نظر من اگر به زنان با احترام رفتار شود علاقه بیشتری برای حفظ رابطه زناشویی خواهند داشت.

۶ – انتقام و تقاص عملی که مرد انجام داده است

رابطه با دیگران داشتن، یک انتخاب است هرچند بشر در زندگی یاد می گیرد که نمیتواند و شاید درست نباشد که فرصت های انتخاب را عملی سازد. اما مثلاْ وقتی زنان بفهمند شریک زندگی شان رابطه بیرون از تعهد دارند در قدم اول به طور غریزی تمایل به انتقام و اقدام به عمل مشابه را در سر می پرورانند. بیشتر از همه به خاطر اینکه بدون اینکه متوجه باشند بعد از عملی که همسرشان مرتکب شده است از وی قطع امید کرده اند و به فکر جانشینی و یافتن فرد جدید می افتند.

با این وجود خانم Sally Webb باور دارد که دانستن این نکات شاید از رفتن! زنان جلوگیری کند. به نظر او داشتن رابطه بیرون از تعهد، پاسخی برای مشکلات زناشویی نیست و زوجها بهتر است قبل از آنکه اختلافات غیرقابل حل گردد در باره اش فکر کنند و وقت بگذارند.

 

Six Reasons Why women cheat – different from men?
http://www.cheating-spouse-alert.com/why-women-cheat.html

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چگونه به زنان توجه کنید
  روانشناس و متخصص روابط زناشویی دکتر Tracy Thomas از یک راز کمابیش...
Read More