دنیای فیسبوک و پنج توصیه به زوج ها

Relationship in the Digital Age
Relationship in the Digital Age

این روزهاغریبه ها می توانند همدیگر را به راحتی در شبکه های اینترنتی ببینند و بشناسند. خود این امکان جدید، به شکل مخاطره انگیزی تبدیل به یک وسیله پر تنش برای زوج ها شده است. اطلاعات شخصیِ مردان و زنان در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به وسوسه هایی گردد که از شیطنت ها و گپ و گفتگوهای دوستانه تا ابراز احساسات عاشقانه ناخواسته را در بر بگیرد.

روان درمانگر امریکایی خانم Sherrie Campbell در مصاحبه اش با نشریه اینترنتی AlterNet می گوید: « بسیاری از افراد مقدار قابل توجهی از آرزوها، نیازها و شرائط روحی و عاطفی خود را در شبکه های اجتماعی عیان می سازند. این واقعیت در کنار توانایی تماس همزمان با افراد دیگر باعث می شود فرصت های بسیار فراوانی برای رابطه با دیگران فراهم شود.»

در این میان، زوج ها بد نیست به این 5 توصیه توجه کنند مبادا که پیوند زناشویی شان قربانی سوء تفاهمات و افراط و تفریط های این دنیای تازه و بی در و پیکر اینترنت بشود.

هرگز بر علیه شریک زندگی تان در شبکه های اجتماعی بدگویی نکنید

طبیعی است که گاهی از شریک زندگی تان دلخور می شوید یا یکی از خصلت هایش آزارتان می دهد. یا ناراحت هستید که توجهی به روز تولد شما نداشته است و حتی بخشی از مشکلات زناشویی تان غیظ تان را در می آورد ولی این همه دلیل نمی شود که آن را با شیپور از طریق اینترنت در سراسر جهان جار بزنید.

 ادای کارآگاه های آماتور را در نیاورید

حسادت و عدم اطمینان به شریک زندگی آن هم به محض لایک زدن به تصویر یک جنس مخالف و بدتر از آن وارد شدن به حساب شخصی شان در مجموع شاید بخشی از نگرانی های تان را پاسخ دهد ولی اگر اینقدر نگرانید بهتر است از خودتان شروع کنید و به این سئوال اساسی پاسخ دهید که چه مشکلات دیگر در زندگی مشترک تان وجود دارد که تا این حد به رابطه موجود تان عدم اعتماد نشان می دهید. به هر حال هیچکس برایش مطبوع نیست که کارآگاه ( ناشی) را بالای سرش احساس کند.

 هنوز از یک رابطه بیرون نیامده اعلام مجردی نکنید

به دلائل مختلف و منطقی، بسیاری از آشنایی های رمانتیک می توان تداوم نیابد. اما یکی از شروط محترمانه  ابراز وجود در شبکه های اجتماعی می تواند این باشد که بگذارید کمی زمان بگذرد و نخواهید به محض جدا شدن از یک نفر، اعلام مجردی کنید و … تصویر یک فرصت طلب بی شخصیت را از خودتان به جای بگذارید.

 اطلاعات شخصی خود را به غریبه ها ندهید

به جز مواردی که مربوط به شغل و حرفه تان است سعی کنید از دادن اطلاعت مربوط به اطلاعات بسیار شخصی خودتان درشبکه های اینترنتی نظیر آدرس، ایمیل و اسم فیسبوکی به « غریبه ها» خودداری کنید. دلیل اصلی این است که شاید ممکن است یک تماس بی ضرر و گپ و گفتگوی معمولی باشد ولی چون شروعِ یک تماس و رابطه است که شریک زندگی تان به آن دسترسی ندارد به طور طبیعی شانس توسعه آشنایی در ان وجود دارد.

نسبت به «like» زدن روی تصاویر و یادداشت های شخصی دیگران ملاحظه کنید

وقتی به عنوان مثال بر روی تصویر زیبا و یا نیمه برهنه یک نفر از جنس مقابل توجه نشان می دهید و شریک زندگی تان نیز آن را می بیند به خودی خود تنشی ایجاد می کنید که شاید عمدی نبوده است. گفتگوهای شخصی و حتی صحبت هایی که در ان ناز و عشوه و احساسات عاطفی وجود دارد نیز در کمترین حالت، باعث برانگیختن احساس حسادت یا احساس منفی در شریک زندگی تان خواهد کرد.

 

8 Ways to Have a Relationship in the Digital Age Without Going Insane

http://www.alternet.org/culture/8-ways-have-relationship-digital-age-without-going-insane?paging=off¤t_page=1#bookmark

http://www.freedigitalphotos.net

More from سعید داورپناه
25 مدل موی مردانه و یک کفش زنانه
این روزها، مردان در همه جهان، شانس انتخاب انواع اصلاح سر که...
Read More