انتخابِ ساکنین همیشگی مریخ

گروه  Mars One  که یک شرکت عام المنفعه هلندی است از سال 2011 با گردآوری یک تیم بین المللی تلاش می کند تا زمینه های عملی و مادی برای سفر و سکونت در مریخ را برای سال 2018 فراهم نماید. 6 میلیارد دلار بودجه، تخمینی است که شرکت مزبور برای اجرای اهداف خود در نظر گرفته است. با پیگیری حرفه ایی، شرکت فوق قادر گشته است قسمت اول مخارج ماموریت را از ظریق کمپانی های خصوصی تهیه کند.

از برگزدیده شدگان مرحله اول
از برگزدیده شدگان مرحله اول

 در سال 2018، چهار فضانورد بعد از 7 سال تعلیم و آماده سازی به عنوان اولین گروه برگزیده شده به صورت دائمی به مریخ سفر خواهند کرد. بعد از آن، هر دو سال، سفرهای جدید تدارکاتی و ساکنین جدیدتر به آنها اضافه خواهند شد.

شاید این ادعا و تلاش ساده، خیالبافانه و حتی تا حدودی احمقانه به نظر برسد ولی هموار هر قدم جدی و هر بلندپروازی بشر متهم به همین صفات شده است.

دهها کمپانی متخصص در امور فضایی و ماهواره ها تاکنون از این ماموریت حمایت کرده اند. از بی بی سی تا نشنال جغرافی تا شرکت هایی نظیر کتابفروشی زنجیره ایی ایندیگو در برنامه پشتیبانی مالی Mars One سهیم هستند.

بیش از 100 هزار نفر از همه جای زمین فرم درخواست برای اقامت دائم در مریخ را پر کرده اند. از میان آنان حدود 1 درصد، در پایان سال 2013  خبر پذیرفته شدن در گزینش مرحله اول را دریافت کرده اند. نمونه هایی از ویدئوی معرفی بخشی از منتخبین مرحله اول سفر بدون برگشت به مریخ را برای تان دستچین می کنیم.





 

More from مهرانگیز پاشا
موزه « جهاد» افغانستان
تاریخ 300 سال جنگ مداوم افغانستان با بحران های پس از استقلال...
Read More