نزد روانپزشک بروم یا روانشناس؟

پسری هستم 25 ساله ساکن تهران. حدود 8 سال پیش فهمیدم مشکلات روحی هست. همون موقع تصمیم گرفتم برای درمان اقدام کنم ولی تا به امروز موفق به انجام این کار نشدم!

از اون روز تا الان لحظه به لحظه اوضاع برام وخیم تر شده. در زمینه  درس و کار به مشکل خوردم. بسیار نا امید و سر خورده شدم. حتی سال گذشته تا یک قدمی خودکشی هم رفتم. برای مراجعه به پزشک بارها و بارها اقدام کردم. ولی انگار من واقعا طلسم شدم! بنا به دلایلی به هیچ عنوان حاضر نیستم که به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم. از 2 سال پیش قصد مراجعه به روانکاو رو دارم ولی هرگز نتونستم. دلیل اصلیش هم اینه که نتونستم دکتری رو پیدا کنم که مطمئن باشم.

کسی از مشکلات من با خبر نیست برای همین نمیتونم از دیگران کمک بگیرم.

 

25 ساله ساکن تهران 

اولا این را بدان که بخش بزرگی از آنهایی که مشکلات روحی دارند یا همت تصمیم گیری برای دوا و درمان ندارند یا به بهانه های مختلف آن را پنهان می کنند. این مسیری که می روی درست نیست. تو از ترس حرف دیگران، از کمک های ضروری و حیاتی تاکنون استفاده نکردی. این نوع بیماری اگر پیگیری نشود می تواند وضع افراد را وخیم سازد.

این روزها می گویند که هر فرد بر اساس وضعیت شخصی اش ممکن است به دارو یا مشاوره و گفتگو درمانی، پاسخ بهتری بدهد.

اختراع یک نوع ماشین عکسبرداری مغزی، این حقیقت را ارائه کرده است که معالجه یک فرد افسرده می تواند فقط از طریق یکی از دو شیوه کاملا متفاوت امکان پذیر باشد. گروه تحقیقاتی در Emory University کشف کردند که اطلاعات به دست آمده از نحوه تبادلات شیمیایی درون هر مغز، نشان خواهد داد که چه نوع معالجه برای هر بیمار روحی مناسبتر است. بر اساس این تحقیقات، بعضی از افراد به تجویز دارو پاسخ بهتری خواهند داد و بعضی ها نیز به «مشاوره درمانی» یک روانشناس.

همه این مقدمات را دوست عزیز ساکن تهران، مطرح کردم تا بگویم در حال حاضر بیماران روحی بهتر است از طریق تجربه هر دو نوع معالجه ( دارو یا مشاوره )، به پاسخ مناسب خود دست یابند. به نقل از دکتر Helen Mayberg سرپرست تحقیقات دانشگاه امریکایی: « 60 درصد بیماران مبتلا به افسردگی، در اولین دور مراجعه به روانپزشکان، روانشناسان و حتی روانکاوان، به نتیجه مطلوب نمی رسند»

من از تو دوست عزیز، می خواهم که تجربیات ناموفق قبلی را نادیده بگیری و دلسرد نشوی. امیدوارم با تمام وجود دنبال کار خودت باشی. به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست خوب هم تکیه کن تا ترا در این امر یاری برساند.

 

2 Paths Out of Depression

http://news.menshealth.com/2-paths-out-of-depression/2013/06/25/

image source

Written By
More from بهمن
آیا رابطه یک زن و مرد می تواند صرفاً دوستانه بماند؟
سنگ صبور عزیز امیدوارم خوب باشید. یک سئوال دارم؟ آیا آدم ها می...
Read More