زنان شکارچی در امریکا

بعد از سالها پیگیری و عکاسی از شکارچیان زن در ۱۵ ایالت امریکا، مارگارات لوژون، مجموعه ایی را با عنوان The Modern-Day Diana تهیه کرده است که در گالری ها و نشریات معروف امریکا نظیر Slate به نمایش گذاشته شده است. همه تلاش عکاس، معطوف آن است تا تصویری از زنان در خانه خلق کند که ربطی به کار در آشپزخانه نداشته باشد.

12Margaret LeJeune معلم عکاسی یکی از ایالت های امریکا از دانشجویانش خواست تا یک عکس پرتره از خودشان تهیه کنند. او با تعجب مشاهده کرد که بعضی از دختران دانشجو، تصاویری از خودشان در حین شکار تهیه کرده بودند. شگفتیِ دیدن شخصیت های متفاوت زنانه، برای او که در قلب نیویورک بزرگ شده بود با سرعت به یک انگیزه هنری تبدیل شد تا تصویر متفاوتی از زنان ارائه دهد. اما مشکل اصلی او جلب رضایت زنان شکارچی بود که می ترسیدند تصویر بد و زننده ایی از علاقه های شخصی شان نشان داده شود.

1511یکی از مشکلات اصلی عکاسانی که بر روی پروژه های اجتماعی کار می کنند تهیه جواز دولتی است اما در کشورهایی که به نظر نمی رسد این مشکلات وجود داشته باشد سد دیگری مانع انجام کارشان است. سوژه های عکاسی و شخصیت های انسانی منتسب به موضوعات، در این نوع کشورها به طرز گسترده ایی به عکاسان مشکوک هستند. آنها در رسانه ها دیده اند که گزارشگران در حین ثبت و ضبط، دلائلی اقناع کننده می آورند ولی تولید نهایی شان تبدیل به نقد و مسخ کردن واقعیت بدل می شود.

16

 

More from مهرانگیز پاشا
گوگوش هنوز کشف حجاب نکرد
گوگوش… از هر نظر خارق العاده است. اسمش، کودکی اش، خانواده اش،...
Read More