چگونه یک تازه بابای چاق نباشیم

فشارهای روحی روزها و ماه های اول پدر شدن. بی خوابی، نداشتن زمان برای ورزش، غذاهای دم دستی و چرب، چای و قهوه ، آبنبات، شکر، صبحانه نخوردن، ناهار هول هولکی، شام سنگین، کمبود انرژی، افزایش وزن و در آخر وقتی خودتان را توی اینه نگاه می کنید، نمی شناسید. برای بیشتر مردها، این هیکل چاقتر، کندتر و خسته تر، دور از تصور نیست.

با آمدن بچه به زندگی، دیگر خبری از «وقت آزاد» نخواهد بود. هر کاری که برای بچه می کنید، یک قسمت از انرژی شما را می گیرد. باید کهنه اش رو عوض کنید، باید لباسش را عوض کنید. حمامش کنید.

یک دفعه چشم باز می کنید و می بینید که این کارها، شما را مجبور می کند که بخشی ازهدف ها و آرزوهای کوچکی که زمانی به دنبالش بودید را حذف کنید و اولین چیزی که معمولا حذف می شود، همان چیزی است که کمتر علاقه به انجامش داشتید. فعالیت بدنی.

اگر از آن گروه باباهایی هستید که فکر میکنند اصلا وقت ورزش کردن ندارند؛ باید بدانید که وقتش را دارید و درست جلوی چشمان تان است. مگر چند دقیقه طول می کشد که چند شنا، بشین و پاشو، یا هر چیزی که خون ر به جریان در بیاورد انجام بدهید؟

یکی از اولین چیزهائی که به عنوان یک پدر تازه کار باید بدانید این است که لازم نیست بچه را هر ثانیه نگاه دارید تا گریه نکند. بچه را به شکم روی زمین بگذارید. این باعث می شود که گریه نکند و در عین حال ناچار می شود که روی بالا تنه اش کار کند. در این فاصله چندین بار نشتن و برخاستن را انجام دهید.

وقتی شیشه  شیر را گرم می کنید: فرق نمی کند اول صبح یا آخر شب باشد، معمولا این عمل چند دقیقه ای طول می کشد. از این زمان استفاده کنید و چند تا اسکات بدن انجام بدهید.

وقتی کامپیوتر، در حال بارگزاری است: این یکی برای محیط کار ایده ال است. با هر سرعتی که کامپیوترتان داشته باشد به هرحال دقائقی طول می کشد تا برنامه ها بارگزاری شود. روزتان را با چند شنای سریع آغاز کنید. شاید عجیب به نظر بیاید اگر کسی وارد فضای کار شما شود و شما را در آن حالت ببیند. حتما بعد از یک درنگ، نگاهش سرشار از تحسین خواهد شد.

هر وقت چیزی را توی مایکروفر گرم می کنید به جای خیره شدن به تایمر، دور آشپزخانه یا خانه قدم بزنید. اگر می خواهید، این ثانیه ها را ارزشمندتر هم بکنید، چند تا شنا یا اسکات انجام بدهید.

وقتی با کمی دقت و عادت این رفتار را تکرار کنید و برای تان مهم گردد می توانید بخشی از فعالیت روزانه، مثل کارهای خانه، حتی آروغ زدن بچه شیرخواره که باید حتما صورت بگیرد وگرنه دادش به آسمان خواهد رفت را به کالری سوزی و عضله سازی تبدیل کنید. جلوگیری از چاق شدن از این ساده تر؟

More from پویا سلطانی
پنج معیار سلامت فیزیکی مردان
در سال ۱۹۲۶، مردی قوی و مشوق فرهنگِ تناسب اندام، Earle Liederman،...
Read More