زنی که داستان‌های عاشقانه می‌نویسد یک پدربزرگ است

این روزها مردها نیز با انگیزه جذب موسسات انتشاراتی با اسم زنانه رمان می نویسند. جسیکا بلیر که در طی ۱۵ سال گذشته ۲۴ رمان عاشقانه نوشته است بالاخره اعتراف کرد که وی مرد ۸۹ ساله ایی است که در جنگ جهانی دوم، خدمهِ هواپیمای بمب افکن بوده است.

Bill Spence که سالها رمان های وسترن می نوشته است ۱۵ سال پیش نوشتن یک داستان عاشقانه را به اتمام رساند و وقتی آن را به انتشاراتی ها داد آنها گفتند که با پذیرفتن یک شرط، داستانش را چاپ خواهند کرد. داستان می بایست به اسم یک زن منتشر شود.

او می گوید:« اصلا به ذهنم خطور نکرد که به شخصیت مردانه من خدشه ایی وارد خواهد شد. در این دوره و زمانه، انتشاراتی ها همینکه راضی شوند داستانت را چاپ کنند غنیمت بزرگی است. این را هم گفته باشم که من در طی دوران نوشتن هر داستان، سعی می کنم حس و حال یک زن را در حین روایت قصه در خودم ایجاد کنم.

« من کارم را دوست دارم و طرح اولیه، قصه، شخصیت سازی و ماجراهای نوشتن قصه را در خلوت بسیار شخصی خودم می نویسم. احتمالا طرفداران من کمی شوکه خواهند شد ولی به آنها قول می دهم که داستان هایم را با همان احساس سابق خواهند خواند.»

بیل اسپنس پدر چهار فرزند و پدربزرگ چهار نوه است. همسرش تازگی ها فوت کرده و ساکن انگلیس است. کتاب جدیدش « در سکوت برف» آخرین داستان اوست.

http://jezebel.com/5983018/prolific-romance-novelist-jessica-blair-actually-89+year+old-grandpa

http://jessicablair.co.uk/

Jessica Blair, In The Silence of the Snow

 

 .

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
افکار منفی که بر ذهن ما حک شده است
احساس گناه را از کودکی می آموزیم: « آدمها دارند از گرسنگی...
Read More