ده راه ساده برای بهبود کیفیت زندگی

همه می دانیم چیزهای کوچکی در زندگی هستند که همیشه بیشترین تاثیر را بر روی ما می گذارند. با این حال همیشه فراموش می کنیم این موارد کوچک را در زندگی خود به کار ببندیم. کافی است هر هفته یکی از این ده مورد را اجرا کنیم تا شاهد تغییر و بهبودی هر چند بسیار کوچک در زندگی خود باشیم.

به طبیعت پناه ببر

شاید خیلی به این موضوع اهمیت ندهید. ولی وقت صرف کردن در طبیعت باعث کاهش میزان تنش، افزایش خلاقیت و بهبودی حافظه می شود.

خود را به چالش بکش

یادگیری یک زبان جدید می تواند ذهن شما را تیزتر کند. درس های موسیقی هوش شما را افزایش می دهند. یادتان باشد که عدم یادگیری و بهره بری از فرصت ها، یکی از بزرگترین حسرت های زندگی خواهد شد.

ورزش

همه از اهمیت ورزش کردن با خبریم، ولی فقط تعداد کمی از ما به طور ممتد ورزش می کنیم. علاوه بر فواید بی شمار ورزش برای سلامتی جسمی، خوابیدن شما راحت تر می شود و میزان شور جنسی تان افزایش پیدا می کند.

بودن در کنار خانواده و دوستان

این مورد یکی از مهم ترین نقش ها را در میزان خوشحالی شما دارد. روابط عاطفی برای هر فرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها بودن و دوری گزیدن از روابط سالم اجتماعی، روی سلامتی روح و جسم شما تاثیر منفی خواهند گذاشت.

شکرگزار دیگران باش

شکرگزاری از دیگران، شما را خوشحال می کند، روابط تان را با دیگران بهتر می کند و از شما انسان بهتری خواهد ساخت. این کار می تواند زندگی را برای اطرافیان شما نیز شاداب تر سازد.

تمرین تمرکزِ ذهنی

تمرین آرامش از سویی باعث خوشحالی، افزایش معنا در زندگی و افزایش تمرکز ذهن می شود. از سوی دیگر خشم، اضطراب، افسردگی و خستگی را از بین می برد. در همین راستا، دعا کردن نیز باعث آرامش درونی می شود حتی اگر اعتقاد مذهبی وجود نداشته باشد.

به اندازه کافی بخواب

تاثیرات کم خوابی بر روی شما اجتناب ناپذیر هستند. خسته بودن از خوشحالی و شادابی جلوگیری می کند و شانس مریض شدن را بیشتر می کند. چرت زدن نیز باعث هوشیاری بیشتر، بهبود فرایند یادگیری، و افزایش انرژی مثبت می شود.

بخند

افرادی که از شوخی و خنده برای کنار آمدن با تنش روحی استفاده می کنند، سیستم دفاعی قوی تر دارند احتمال دچار شدن آنها به سکته قلبی و مغزی کمتر است. خنده مانند یک ویتامین روزانه است.

نوازش

تماس بدنی و لمس عزیزان، باعث کاهش ناراحتی می شود، بغل کردن باعث خوشحالی می گردد. مهرورزی و عشق هم باعث جلوگیری از حمله قلبی، سرطان و افزایش عمر می شود.

خوش بین باش

خوشبین بودن باعث شادابی، سلامتی و افزایش طول عمر می شود. حتی در ارتش، از خوشبین بودن برای افزایش قدرت روانی سربازان استفاده می شود.

 

Improve Your Life, by Eric Barker 

http://ca.askmen.com/top_10/entertainment/improve-your-life.html

 

More from بهزاد فرضی پور
آیا زنان و مردان می توانند دوست معمولی باشند
مهم نیست چقدر بحث کنم، چقدر مثال بیاورم و چه میزان از...
Read More