کامل ترین «کف بینی» جهان

یک عالم ترس و اعتراض در باره اینترنت هر روز بر سر زبانهاست. همه می دانیم که خدماتی چون موتور جستجو در گوگل، جی میل و فیسبوک به هر حال مجانی نخواهند بود. صدها مقاله در باره سودهای کلانی که شبکه های اجتماعی می سازند نوشته می شود. هر روز به ما یادآوری می شود که اطلاعات مربوط به زندگی مان ناخواسته در اینترنت ثبت می شود.

از طرف دیگر یک ذهن معقول می داند که با وجود این ترس ها و توطئه ها، اکثریت استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی آدم های خطرناک و  اهل خشونت نیستند.

اما همه می دانیم که در بسیاری از نقاط دنیا، سلیقه ها و حتی غرولندهای ساده مردم، برای بعضی ها قابل قبول نیست و احتمالِ اذیت و آزار آدم های عادی که از شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده می کنند وجود دارد.

بی تردید اطلاعات مربوط به دخل و خرج و سلیقه های روزانه ما از طریق شبکه های اجتماعی به کمپانی های دیگر درز می شود. با ذکر همه این اماها و اگرها، بیش از یک میلیارد انسان، عطای اینترنت را به لقای احتمالا خطرناک آن ترجیح می دهد. ما به هر قیمتی شده نمی خواهیم خودمان را از آنچه که در سیاره کوچک ما می گذرد محدود کنیم.

همه این مقدمات را چیدم تا باز هم با شگفتی تمام بگویم وقتی یک «کف بین» بسیار تردست در پایان برنامهِ طالع بینی خود، اسرار کار خود را  بر روی یوتیوب فاش ساخت غافلگیر شدم … ببینید و باز هم با من همصدا شوید که انسان در ذات خود موجود زیبا و جالبی است.

دوست تان دارم – مهرانگیز پاشا

 

 

 

More from مهرانگیز پاشا
چند حقیقت علمی در باره پستان زنان – 1
مردان تا آخر عمر به سینه زنان با حالتی جادو شده چشم...
Read More