من با حجاب همسرم مشکل دارم

سلام. من دو سال پیش با یه خانومي که از قبل همکلاسی دانشگاه بودیم نامزد کردم. یکسال پیش ازدواج کردیم من با پوشش زنم مشکل دارم. مذهبی هستند. پیش مشاور هم رفتیم نشد کوتاه نمیاد. یه جورایی مدام درگیر این موضوع شدم که هم من اذیتم و هم خانومم.در ضمن زن خیلی خوبی هم هستش از همه نظر. فقط توی این مورد اختلاف نظر داریم. لطفا کمک کنید.ممنون

سلام
همسر شما یک انسان بالغ و کامل است و حق دارد هر طور دوست دارد لباس بپوشد. اتفاق جدیدی هم که نیست. شما ایشان را از قبل می شناختید و دوران نامزدی هم داشته اید.

اگر قضیه برعکس بود و همسرتان بیش از حد در لباس پوشیدن (آن هم در شرایط ایران) بی قید و بند کامل بودند شاید اعتراض تان، از دید خودتان کمابیش معقول بود. ولی او تغییری نکرده است. این شما هستید که حساسیت تان به حجاب وی افزایش یافته است. بنشینید و سر فرصت بدون دنبال مقصر گشتن با هم حرف بزنید. اصل اساسی زندگی زناشویی، گذشت و همراهی است. شاید با کمی تعامل، در هر دوی تان به یک سلیقه کمابیش قابل تحمل برسید.

شاید قضاوت عجولانه ایی باشد ولی امکان دارد که مشکلات دیگری در زندگی تان هست که بهانه ایی برای نارضایتی یافته است.
چون اگر همسر خوبی است درک اینکه حجاب شان به مسئله زناشویی تبدیل شده باشد کمی دشوار است. این احتمال هم وجود دارد که همسرتان به دلایلی از زندگی مشترک ناراضی هستند و با اصرار بر اختلاف سلیقه، آن را بروز می دهند.

سخت نگیرید. کلید حل این مشکل در دست شما است. تمرین زندگی مدنی با حذف و محدود کردن سلیقه و نظر دیگران ایجاد نمی شود. شیوه ابراز وجود همسرتان را محترم بشمارید و بزرگوارانه حمایتش کنید.

Written By
More from بهمن
مدتی که نبودی دلتنگت نشدم
دختری هستم ۲۴ ساله و یک سوال دارم که امیدوارم جوابم رو...
Read More