معروفترین نقاش ژاپن و ۳۰ اسمی که داشت

نقاش قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی ژاپن  Hokusai که ۸۹ سال عمر کرد و آرزویش این بود که در ۱۱۰ سالگی هم کار کند یکی آشوبگر واقعی بود. از همان ۱۸ سالگی مدام از کلاس های استادان نقاشی اخراجش می کردند ولی او با نوآوری هایش و عشق زیادش به نقاشی، کم کم در دل مردم کشورش جای گرفت. او هر وقت سبک نقاشی اش را تغییر می داد، اثرش را با یک اسم دیگر عرضه می کرد.

از آخرین اسامی که برگزید Gakyo Rojin بود به معنای « هنر پیرمرد دیوانه». او معتقد بود وقتی صد ساله بشود هر خط و حرکتی که بر روی بوم نقاشی ایجاد می کند سرشار از زندگی خواهد بود و اثرش  به دنیای معنوی متصل خواهد شد. از او 30 هزار اثر نقاشی، طراحی کتاب و پارچه و ابریشم، منبت کاری، کارتون و نقاشی های اروتیک به جا مانده است.

او با آنکه مشهورترین نقاش قرن 19 ژاپن  در دنیا بود ولی سبکش همه قرارو مدارهای ژاپن ملوک الطوایقی را شکست. تاثیر Hokusai در نقاش ژاپن شبیه تاثیر اشعار نیما یوشیج در شعر فارسی است. او برای اولین بار پرتره ماهیگیران و کشاورزان را به تصویر کشید. آثار زیادی  از او در زمینه تصاویر میزش زنان و مردان بر جای مانده است که به سبکی ماندگار بدل شده است.

http://www.lazerhorse.org/2015/01/31/katsushika-hokusais-timeless-artistry/#

https://www.1843magazine.com/culture/the-daily/hokusai-old-man-crazy-to-paint

More from مرد روز
چرا زنان موطلایی طرفدار بیشتری دارند
فقط  دو درصد بشر از موی طلایی برخوردار است اما وقتی به...
Read More