اطلاعات عجیب در باره مغز

1 – ما همیشه در گذشته زندگی می کنیم. ما هر لحظه حدود یک پانزدهم ثانیه از هر اتفاقی که در برابر ما می افتد عقب هستیم. چون نور انعکاس یافته از هر اتفاقی، مدت مشخصی زمان نیاز دارد که درون مغز بازتاب بیابد و تعریف شود و ما آن را ببینیم.

2 –  وقتی که بافت نخاعی سفید بین دو نیمکره مغز، بریده می شود دو نیمکره هر کدام تبدیل به یک مغز کامل با هویت و ایده و سلیقه مستقل می شوند. عمل بریدن بافت گاهی توسط جراحان برای درمان بیماری صرع انجام می شود.

3 –   اگر اهل هنر هستید دلیل نمی شود وجودتان متکی به نیمکره راست باشد. از مغز نیمکره چپ هم تابعیت نمی کنید چونریاضی تان خوب است. دو نیمکره مغز، مشترکا برای برآورده کردن نیازهای ما، با هم کار می کنند.

4 – مغز بشر در ساعات بیداری به اندازه یک لامب 25 وات برق  تولید می کند

5 – مغز به خودی خود هیچ دردی را حس نمی کند و می توان  چاقوی جراحی را در آن قرار داد …  سردرد ها از خود مغز نیستند چون درون سر مان، گیرنده های درد وجود ندارند. سردرد در اصل  توسط عصب های درون جداره بین مغز و استخوان دیواره جمجمه هستند.

6 –  موقع خوابیدن، موتور کنترل حرکات بدن  به نوعی از کار می افتد تا مبادا در حین خواب دیدن، اعمالی از انسانها سر بزند.  برای همین، گاهی پیش می آاید وقتی بیدار می شویم بخش موتور و کنترل حرکات هنوز در خواب است و احساس بختک یا فلجی کامل را تجربه می کنیم.

 

 

BRAIN FACTS

http://knowingneurons.com/category/52-brain-facts/

More from مرد روز
دانشمندان چینی قادر به ایجاد بچه موش از دو موش نر شده اند
آکادمی علوم چین اعلام کرد که یکی از تیم های تحقیقاتی شان،...
Read More