ورزشکار ۵۴ ساله و توصیه هایی برای سلامت


ورزشکاران حرفه ایی تصادفا تبدیل به قهرمانان میدان های ورزشی نمی شوند. رسیدن به اوج، نیاز به زمان، ازخودگذشتگی و دقت خارق العاده دارد. از نظر بهترین موج سوار جهان Laird Hamilton، دقت و توجه به بدن، تغذیه و تنفس، خیلی مهم است.

وی به عنوان ورزشکار، مشاور تغذیه و  طراح تمرین های بدنی، صبحانه اش را با با یک قهوه قوی شروع می کند. او معتقد است قهوه مثل شیپور بیدارباش برای جسم است ولی در صورتی تاثیرش بیشتر می شود که مغز را هم بیدار کند. انرژی مورد نیاز مغز چربی است، برای همین قهوه اش را با شیر پرچرب  می نوشد.

Laird Hamilton به طور متوسط ۵ ساعت از روز را در آب و در حین تمرین و موج سواری می گذراند اما همه چیزی که بعد از صبحانه و قبل از نهار می نوشد یک لیوان آب توام با زردچوبه است. در ضمن معتقد است موقع تمرین بدنی یا هر ورزشی، آب نوشیدنی بد نیست کمی نمک در خود داشته باشد.

او برای نهار کمی ماهی و سبزیجات پخته می خورد. برای شام هم به خورشت گوشت و سبزیجات رضایت میی دهد … او معتقد به مصرف گوشت است و از خوردن چربی هم غفلت نمی ورزد.  اما از هر نوع فراورده که به ایجاد شکر در بدن منجر می شود به شدت پرهیز می کند.

برای وی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی اش، کنترل و تسلط بر نحوه نفس کشیدنش است. نفس عمیق تر کشیدن و بازدم های سریع داشتن، باعث افزایش اکسیژن در بدن می شود. به نظر این مرد خستگی ناپذیر و بلندپرواز، وقتی که نحوه دم و بازدم مان را در لحظاتی از روز کنترل می کنیم نشانه مهمی است از اینکه بقیه امورات زندگی مان نیز تحت کنترل ما است.

او می گوید همه ما احتیاج به یافتن افرادی داریم که الگوهای زندگی ما باشند. افرادی که در عمل نشان می دهند با تمام وجود حق شان را از زندگی می گیرند. به سلامت بدن و شخصیت خود اهمیت می دهند و به قدرت عزم و اراده خویش احترام می گذارند.

 

The Real-Life Diet of Laird Hamilton, Surf Icon and Nutrition Nerd

http://www.gq.com/story/laird-hamilton-surf-legend-real-life-diet

http://www.latimes.com/health/la-he-0521-laird-hamilton-20160521-snap-story.html

More from مرد روز
جوانان ژاپن برای سکونت به کافه‌های اینترنتی پناه می‌برند
در فرهنگ ژاپن، جمعیتی از مردان جوان ایجاد شده اند که برای...
Read More