چون انتخاب می شویم هیچکدام مان زشت نیستیم

محمدم هستم و ۲۱ ساله.  تا به حال، رابطه عاطفی با هیچ دختری برقرار نکردم چون هم می ترسم جواب رد بشنوم هم می ترسم مبادا اینقدر زشت باشم که هیچکس علاقه ای به من نداشته باشد. نمیدانم چه کار کنم که بتوانم این ترس را نابود کنم. ترسی که باعث افسردگی و تنهایی من شده است. اگر جواب بدهید تشکر میکنم.

محمد عزیز

همه ما می‌توانیم در موقع انتخاب، در باره زشتی یا جذابیت دیگران نظر دهیم چون حق و سلیقه ما است برای همین دیگران هم، حق دارند که از بین ما، یکی را با سلیقه و معیار خودشان، انتخاب کنند.

دفعه بعد سعی کن فقط چشم هایت را متمرکز کنی روی زوج هایی که از خیابان عبور می کنند. ببین آیا پس از مدتی گشت و گذار، متعجب نمی شوی از اینکه چطور این همه آدم که از نظر تو زشت هستند در کنار یارشان، قدم بر می دارند؟

محمد عزیز، در حقیقت آنچه که باید ترا بترساند نداشتن گذشت، صبر و شعور اجتماعی‌ است. اگر اعتماد به نفس داشته باشی زشت نیستی. تو باید خودت را دوست داشته باشی. باید مطمئن باشی برای خودت مرامی داری، خوش برخورد، مهربان، خونگرم و مسئول هستی.

اگر به هویت و جوانمردی ات متکی باشی، حتما عزیزت را خواهی یافت. دنبال یار بودن، شجاعت و ریسک پذیری هم می طلبد. محمد عزیز، از نه نترس. شرمنده نشو و احساس بد نسبت به خواسته هایت نداشته باش. مگر تو از بین همه دختران محیط خودت، فقط یکی را نپسندیدی؟ آیا معنایش این است که بقیه دخترها زشت هستند و هیچکس آنها را انتخاب نخواهد کرد؟

سعی کن وقت و ریسک لازم برای آشنایی با فردی که برایت جالب است را پیدا کنی. تمیز و مرتب باش و در انتخابت به غیر از قیافهِ طرف مقابل به مسائلی که برایت مهم است هم اهمیت بده …

اصلا مزه زندگی همین هول و ولای انتخاب و رد شدن ها در جوانی است. ما ماشین نیستیم که بر روی برنامه مشخص و کامل، اعمالی از ما سر بزند که همیشه مفید و مشخص باشد. به کل ماجرا بخند و لذت ببر. شاد باش که جوان و سالم هستی و این تمایلات زیبای قدرتمند در تو وجود دارد.

خیلی ها هم ممکن است بلافاصه به تو بگویند مهم این است که پولدار باشی. این ادعا شاید برای شروع آشنایی واقعیت داشته باشد چون به افراد متمول، جرئت و فرصت بیشتری برای خودنمایی می دهد. ولی فراموش نکن انچه که شروع آشنایی را برایش راحت تر می سازد اعتماد به نفس و تکیه گاهی است که به یک عنصر غیر از جذابیت خود دارد … او حتی ممکن است قیافه اش از تو هم وخیم تر باشد ولی انگار برای او، قیافه شرط نیست.

پول، داشتن ماشین، کار خوب و خانوادهِ پشتیبان، حتما و حتما نقش مهمی در ایجاد رابطه دارند. ولی آنچه که یک رابطه عاطفی را واقعا دوست داشتنی و ماندگار می سازد نه پول است و نه خوش قیافه بودن …

 

Written By
More from بهمن
چکار کنم توی رابطه با جنس مخالف اینقدر اذیت نشوم
دوستانم می گویند رفتار من باعث یک سرانجام تکراری توی رابطه هایم...
Read More