دلایل ساده و جدید در افزایش طلاق

بسیاری از طلاق های کنونی از سرناچاری، اعتیاد همسر، خیانت، خشونت فیزیکی یا مشکلات اقتصادی نیست. طلاق این روزها دلایل بسیار ساده و پیشبینی نشده ایی دارد:

۱- بحث کردن به ضرر رابطه زناشویی نیست

خیلی از زوج ها در اوائل ازدواج به خود می قبولانند که در باره مسائل و اختلاف سلیقه ها یا نظرهای متفاوتی که دارند با هم بحث نکنند. اما مخفی کردن ناراحتی های کوچک به مرور و ناخواسته، به ناراحتی های بزرگ تبدیل می شوند.

 فرار از گفتگو یا نشان ندادن اختلاف و تفاوتها، ممکن است به این تعبیر شود که زوجها همدیگر را عمدا نادیده می گیرند. ضمن آنکه مخفی کردن ناراحتی های کوچک به مرور و ناخواسته تبدیل به ناراحتی های بزرگ می شوند.

با هم حرف بزنید. نظرهای تان را بدون پیشداوری و بدون نیت اینکه دنبال مقصر بگردید به هم بگویید. یک زوج که خصوصی ترین لحظات شان را در اتاق خواب با هم می گذرانند باید قادر باشند افکارشان را هم با هم در میان بگذارند.

۲- آدم های درون یک رابطه زناشویی به هم نگاه نمی کنند

زل زدن به تلویزیون یا تلفن دستی یا مشغول کارهای معمول بودن، فرصت رد و بدل نگاه یک زوج به همدیگر را می گیرد. نشستن روبروی هم در حین نوشیدن چای یا قهوه و گفتگوی همراه با آن، اتفاقی است که زوج ها هر روز بهتر است تجربه کنند.

برای همدیگر وقت و فرصت ثابت روزانه بگذارید. همدیگر را نوازش کنید. از همدیگر تعریف کنید. خاطرات جذاب بین خودتان را مرور کنید. برای همدیگر، خودتان را جذاب کنید.

 

 Surprising Causes Of Divorce That No One Ever Talks About If you never fight about the dishes anymore, that might be a bad sign. 

http://www.womenshealthmag.com/sex-and-love/7-reasons-for-failing-marriages/slide/7

More from ماهان طباطبایی
شگردهای زنانه برای جذب مردان
۱- نشان دهید که به او نظر دارید برای این کار قبل...
Read More