یافتن دئودورانت های مناسب

بازار تولید و فروش دئودورانت در جهان به حوالی 20 میلیارد دلار رسیده است و برای همین، رقابت وسیعی نیز برای جلب مردان، در بین انواع متنوع آنها صورت می پذیرد. دئودورانت ها این روزها سعی می کنند از کمترین مقدار آلومینیوم برخوردار باشند. ضد باکتری داشته باشند و حساسیت زا نباشد. در حد امکان، از مواد خشک کننده عرق زیر بغل نیز، برخوردار باشند.

با این وجود بخش بزرگی از مردان با خوشبو کننده زیر بغل، مشکل دارند و از جمله آنها:

1 – بضی خوشبو کننده های زیربغل، حساسیت می دهند و باعث التهاب، قرمز شدن پوست و حتی خارش می شوند. در این صورت بهتر است از مصرف زیر بغلی های معطر دوری کنید.

2 – اگر جای عرقِ خشک شده بر روی لباس تان ایجاد می شود بدانید که شما به جای خوشبو کننده نیاز به antiperspirant دارید که جلوی ایجاد عرق در بدن را می گیرد.

3 – اگر با وجود استفاده از دئودورانت ها، زیربغل تان بوی خوبی ندارد بهتر است در جستجوی دئودورانت هایی باشید که خاصیت ضد باکتری هم دارند. خود عرق بدن شاید در اغلب موارد بدبو نباشد. ولی در مجاورت پوست آن هم در منطقه ای که کمابیش پوشیده است، محیط مهیایی برای رشد باکتری ها می شود. بوی بدی که از بدن بر می خیزد مسببش باکتری ها و فعل و انفعالات شان هستند. دئودورانت ضد باکتری، بهتر است دو مرتبه در روز زده شود.

4 – اگر همه این مسیر را طی کردید و همچنان عرق می کنید می توانید از دکترتان بخواهید قرص های جلوگیری از عرق کردن یا glycopyrrolate برای تان تجویز کند.

5 – خوشبو کننده ها را شب ها، قبل از خواب بزنید. شبها بدن، کمتر عرق می کند و مواد خشک کننده درون آنها، جدارهای پوستی خروج عرق در بدن را مسدود می کند. اگر صبحا قبل از بیرون رفتن از خانه یکبار دیگر از دئودورانت مورد نظر استفاده کنید می توانید با خیال راحت تری در محیط کار فعال باشید.

You’re Using the Wrong Deodorant
http://www.mensjournal.com/style/collections/5-signs-youre-using-the-wrong-deodorant-w208055

More from مرد روز
حفظ دوستی‌ها با وجود نظرات شدیدا متفاوت
این روزها همه انسانها یا حداقل حدود ۳ میلیارد نفری که به...
Read More