هفت علامت قبراق نبودن بدن

آگر از نظر فیزیکی سرحال باشید و ورزش در برنامه های هفتگی تان گنجانده شده باشد بعد از دویدن ممکن است ضربان قلب تان بین 140 تا 190 هم برسد. پس از دویدن، ضربان قلب از اوجی که گرفته است در هر دقیقه، 20 دفعه کاهش می یابد تا آنکه به نفس کشیدن معمولی برسد. اگر بدن به اندازه کافی سرحال نباشد بازگشت به تنفس عادی زمان بیشتری می برد.

وزن افراد رابطه مستقیمی با سلامت جسمی ندارد. اما چربی جمع شده در دور شکم، علامت مشخصی است از آنکه، بدن مقداری چربی ذخیره کرده است که وجودش برای قلب و اعضای داخلی بدن زیاد خوشایند نیست. بر اساس آمار سایت اطلاعات پزشکی، دور شکم مردان بهتر است از 100 سانتیمتر بیشتر نباشد. خانم ها هم ترجیحا آن را در  حوالی 85 سانتیمتر نگه دارند بهتر است

بالا رفتن از پله ها علامت خوبی است برای روی فرم بودن بدن … طبیعتا در حین بالارفتن از پله ها، بدن نیاز به اکسیژن بیشتر دارد و سرعت تنفس بیشتر می شود. ولی اگر احساس ناتوانی از قدم برداشتن بر پله ها وجود داشت و شش ها با تقلای بیش از حد، مشغول تهیه اکسیژن باشند یعنی اینکه بهتر است ورزش را در برنامه روزانه قرار دهید.

بدن در حین ورزش کالری می سوزاند ولی حتما دلیل نمی شود که بلافاصله بعد از تمرین، بدن تان میل به خوردن یا شیرینی خوردن داشته باشد. در یک تحقیق، متوجه شده اند 30 نفر که به طور مرتب ورزش می کنند بلافاصله بعد از غذا به سرغ  موادغذایی نرفته اند. در حالی که آدم هایی که به اندازه کافی قبراق نیستند بلافاصله بعد از حرکات بدنی، تمایل به شکر و خوردن هر غذایی که دم دست شان است دارند.

 قلب در حالت نشسته معمولا بین 60 الی 100 بار می تپد. اما مشخص شده است که افراد ورزشکار، در حالت عادی و نشسته، قلب شان حوالی 45 مرتبه می زند. بنا بر این، هر چه ضربان قلب بالاتر باشد نشان می دهد که بدن، از نظر جسمی  زیاد سرحال نیست.

شاید هر روز از جلوی باشگاه تمرین بدنی رد می شوید و فکر می کنید که اگر این تمرین ها را بکنید برای تان در روز، رمقی نخواهید داشت اما بر اساس  نظرات موسسه تمرینات فیزیکی، ورزش دوای احساس ضعف و خستگی است. اگر آمادگی  تمرین جدی ندارید حتی قدم زدن های وقت نهار هم می تواند باعث افزایش  انرژی شود.

شنا رفتن بر روی زمین از بهترین نشانه های سلامت جسمی افراد است. بزرگسالان زیر 50 سال باید بتوانند بین 5 الی 10 شنا بروند تا  احساس کنند که بدن شان زیاد از دور خارج نیست. اگر به هر دلیلی این ورزش را نمی توانید انجام دهید بد نیست به مرور و با افزودن تمرین های ساده به ماهیچه های بدن قدرت کافی برای انجام آن را بدهید.

7 Signs You Are Seriously Out of Shape
http://www.cheatsheet.com/health-fitness/signs-you-are-out-of-shape.html/7/

More from مرد روز
ژیژک فیلسوف معروف چپی‌ها هم دست از دفاع از حکومت اسلامی کشید
بعد از دفاع خردمندانه نوام چامسکی از تظاهرات سراسری ایران، شنیدن نظر...
Read More