پیوند خیالی بین زوج ها

105852-103467

سئوالم این است که آیا واقعا مردانی هستند که بعد از چند سال زندگی مشترک، همچنان به همسرشان جذابیت جنسی داشته باشند؟ آیا زمان مشخصی وجود دارد که بعد از آن، احساسات قوی جنسی نسبت به همسر محو شود؟

 

سلام رامین عزیز

یکی از دلایل اصلی ازدواج، در دسترس بودن سکس است نه ماجراجویی و نوجویی جنسی. با این وجود نمی شود انکار کرد که بخشی از زوج ها، به دلایل مختلف، شور جنسی شان به مرور کم می شود و این طبیعی است. اصلا شور جنسی بشر در هر وضعیتی که هست کم می شود. شاید در دوره میانسالی بعضی ها شاهد یک اوج از تمایلات جنسی باشند. ولی روند طبیعی به سمت کم شدن عطش جنسی خواهد بود.

یک نظریه معتقد است جذابیت زوج ها از شور و حرارت اولیه تبدیل به پیوند خیالی fantasy bond می شود.  در این نوع رابطه زوج ها عادت می کنند که به همکاری و حمایت اهمیت بدهند. به عبارت دیگر عشق و حرارت در آنها کمرنگ می شود ولی دلبستگی شان به هم افزوده می شود.

یک نظریه هم وجود دارد که زوج ها را به سرد شدن از همدیگر و طلاق در فاصلیه بین سه تا پنج سال اول ازدواج، نسبت می دهد. این نظریه معتقد است اجداد ما وقتی با یکی آشنا و بعد بچه دار می شدند می فهمیدند نوزاد بشر بسیار ناتوان و محتاجِ سرپرستی در خردسالی است. به همین خاطر، زوج ها با هم می ماندند تا در طی این مدت، فرزندشان آنقدر بزرگ شود که به جمع بقیه بچه ها بپیوندد. با رفتن کودک، زوج ها از هم جدا می شدند یا دوباره تشکیل خانواده می دادند.

رامین عزیز خیلی ها هم هستند که واقعا از رابطه جنسی با همسران شان لذت می برند. با این وجود، زنان و مردان و خواهش های جنسی شان و نقش هورمون های شان باعث می شود تفاوت هایی نیز با هم داشته باشند.

مهم این است که تصمیم به ازدواج با فردی بگیری که هم زندگی با او برایت راحت و آرامبخش باشد هم از نظر فیزیکی و جنسی به وی رغبت کامل داشته باشی… بقیه اش را هیچکس نمی تواند تضمین کند. بقیه اش برمی گردد به شانس و خودتان. مثل زندگی

بهمن

منبع تصویر

www.psychologytoday.com

Written By
More from بهمن
برادرم می‌خواهد از روی دلسوزی با دختری تنها و یتیم ازدواج کند
برادرم احتمالا از روی دلسوزی به دختری تنها و یتیم علاقه مند...
Read More