ریشه سه شیطنت جنسی مردانه

1-  برای مردان، سکس های گذری و بی معنی، در حقیقت می تواند خیلی هم معنادار باشد 

برای زنان، سیکل ماهانه شان، تضمین کننده قابلیت بارداری شان است. ولی مردان با انجام سکس از قابلیت جنسی شان اطمینان حاصل می کنند. زنان یکی از با مفهوم ترین اعمال حیات یعنی قدرت تولید مثل را تجربه می کنند. برای مردان نزدیکترین تجربه مشابه، سکس است.

مردان بعد از هر سکس، احساس خوبی از مرد بودن شان دارند. اعتماد به نفس شان بیشتر می شود. برای همین هر نوع سکسی با هر درجه از بی اهمیتی و حتی در حد خرید و فروش نیز به مردان احساس خوشایند جفت گیری می دهد.

2- تمایل مردان به دستیابی به سکس کم هزینه

مردان این قابلیت را دارند که هم یک استراتژی برای تولید مثل را دنبال کنند که با سرمایه گذاری زیاد بر روی یک رابطه پر هزینه با داشتن همسر و تقبل مسئولیت فرزندان توام هست. هم شانس به دست آوردن یک سکس بی دردسر را در سر بپرورانند. این نوع رابطه نه تنها کم هزینه است بلکه انرژی عاطفی زیادی درخواست نمی کند. مهمتر از همه اینکه دلایل ارتکابش هم چیزی بیشتر از یک تخلیه جنسی نیست.

برای زنان پذیرش رفتار مردان غیرقابل باور است چون از طریق شیوه اندیشیدن و ذهنیت خود، مردان را قضاوت می کنند. آنها رابطه جنسی شیطنت آمیز مردان با زنان دیگر را خطرناکتر از آنچه هست برای خود جلوه می دهند. در صورتی که خیلی از مردان با وجود ارتکاب تجربه های جنسی بیرون از زناشویی، هیچ قراری برای ترک همسر و زندگی و استراتژی اولیه و اصلی شان ندارند.

3 – مردان همیشه با دیدن یک زن جدید هیجانزده می شوند

نظریه « کولریج افکت» در بین پستانداران بر این واقعیت تکیه می کند که موجود مذکر بعد از رابطه جنسی و رفع عطش میل جنسی، به محض حضور یک عضو مونث جدید، دوباره سر شوق می آید و این ماجرا بعد از فروکش شدن و از دست دادن علاقه جنسی به شریک قبلی، دوباره و دوباره برقرار می شود.

برای اولین بار Coolidge Effect در محیط آزمایشگاه با مشاهده یک موش نر و چندین موش ماده به طور مستند ثبت شده است. موش نر بعد از آمیزش با موش های ماده و وقتی که از تاب و توان افتاده بود و حتی نمی توانست جوابگوی موش های ماده درون فقس باشد به محض اضافه شدن یک موش ماده جدید به قفس،علاقه جنسی اش را بازیافت. موش نر با وجود بی میلی و با وجود در دسترس بودن موش های ماده ایی که قبلا با آنها سکس داشت فقط به موش ماده جدید رغبت جنسی نشان می داد.

 

Why Men Behave Badly: Causality vs. Morality

https://www.psychologytoday.com/blog/the-how-and-why-sex-differences/201106/why-men-behave-badly-causality-vs-morality

Image source
https://www.psychologytoday.com/blog/women-who-stray/201602/why-men-send-pics-their-junk

https://www.psychologytoday.com/blog/close-encounters/201410/6-myths-about-men-women-and-relationships

Coolidge Effect

More from مرد روز
عکاس زنان جذاب اسپانیایی – Alfonso Vidal-Quadras
عکاس مد و مجلات اسپانیا « آلفونسو وایدال کوادرس» قدرت بسیار چشمگیری...
Read More