نظر یک فیلسوف در باره اتاق خواب

از نظر فیلسوف معاصر آلن دباتن، ما نباید نگرانی های زندگی روزمره را به درون اتاق خواب بیاوریم. بخش بزرگی از مشکلات جنسی و ضعف هایی که مردان در رختخواب از خود بروز می دهند به خاطر ترس شان از اجرای بد است. اگر تعریف عاطفی تری از سکس وجود داشته باشد مقدار زیادی از نگرانی ها که از حساب و کتاب های دنیای بیرون از رختخواب است کمرنگ می شوند.

29187-7zi2ul

او معتقد است در درجه اول سکس، در مغز صورت می پذیرد و بیشتر از هر چیز اجرای یک ایده لذتبخش است. برای همین یک همبستر خوب بودن بیشتر از هر چیز مدیونِ داشتن یک توانایی ذهنی و تخیل قوی است.

سکس، پناه بردن به اوقات و احساساتی است که ما در دنیای روزمره آن را نمی یابیم. یک نوع خلوت شخصی، یک نوع اعتماد مخصوص داشتن به یک انسان دیگر و از همه مهمتر شریک شدن افکار و آرزوهایی که در زندگی معمولی، حق بروز ندارند.

در رختخواب، توقع غریزی ما این است که لخت باشیم. یک خودِ لخت و عور با همه ضعف ها و قدرت هایی که دیگر نمی خواهیم آن را مخفی کنیم. برای همین یک سکس خوب، رها ساختن همدیگر از هر نوع پیشدواری و قضاوت است.

ما در رختخواب، اگر به اندازه کافی صمیمی باشیم ترس و خجالتی نداریم که احساس کنترل بر طرف مقابل را میدان دهیم. بر عکس رفتار روزمره، در رختخواب، ما می خواهیم غیرعادی باشیم و حتی خود را تسلیم یک نفر دیگر که به او اعتماد داریم بکنیم.

یک همخوابگی زیبا به زوج ها فرصت می دهد به کشف نیازهای سرکوب شده همدیگر بپردازند. شرمی نداشته باشند اگر یک خیال عجیب که همیشه از دوران نوجوانی و بلوغ جنسی در باره اش تخیل می ورزیدند را با شریک شان در میان بگذارند و حتی آن را عملی کنند.

در طول زندگی، مدام به ما گوشزد شده است که به هیچکس اعتماد نکنیم. مدام اخطار می دهند رازهای مان را در دل خود پنهان سازیم. که حریم شخصی خود را کاملا حفظ کنیم و حتما هم این توصیه ها ضروری است. ولی وقتی در خود را در آغوش یک انسان دوست داشتنی قرار می دهیم باید خوش شانس باشیم از اینکه به مرحله ای از « نزدیکی» می رسیم که در زندگی روزمره امکانش نیست.

یادمان باشد که در رختخواب، نگران رفتار های مکانیکی و تکراری نباشیم. به جای نگران بودن هایی که از دنیای روزمره به رختخواب می آوریم سعی کنیم متوجه برآورده کردن آرزوها و امیال ناگفته و ممنوع همدیگر باشیم. اعتماد، احترام و مهربانی را در هماغوشی تجربه کنیم. تا قادر باشیم یک خاطره لذتبخش را در دنیایی که خیلی از اتفاقاتش از عهده ما خارج است ایجاد کنیم.

 

 

The Fear of Being Bad in Bed

http://www.thebookoflife.org/the-fear-of-being-bad-in-bed/

More from مرد روز
احداث آبشخور یوزپلنگ به عنوان مهریه
یکی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی مهریه اش را ساختِ آبشخور در...
Read More