پورن دیدن، شما را مذهبی‌تر می‌کند؟

jesus

حدود یک سوم ترافیک اینترنت، به پورن اختصاص دارد و وب‌سایت‌های پرونوگرافیک، نسبت به نت‌فلیکس، آمازون و یا توئیتر بازدیدکنندگان بیشتری دارند. پرونوگرافی حتی از مجموع ورزش‌های حرفه‌ای پول‌سازتر است. در طی دو دهه گذشته، همزان با گسترش وسیع استفاده از پرونوگرافی؛ جامعه‌شناسان و و روانشناسان، تحقیقات متنوعی را به تاثیرات مصرف پورن اختصاص داده‌اند.

یکی از یافنه های جدید ادعا می کند افراد مذهبی که فقط گاهی پورن می بینند از ایمان مذهبی شان کاسته می شود و بالعکس، آنها که بیش از یک‌بار در هفته از تولیدات پورن استفاده می‌کنند، ممکن است به‌مرور زمان، به آدم‌هایی مذهبی تبدیل شوند.

اجازه دهید قدم به قدم تحقیقات متنوعی که به این نظریه رسیده است را مرور کنیم. در تحقیقات دانشگاه وسترن ریورز خاطرنشان شده است که اعتیاد به پورنوگرافی با خود افسردگی، پرخاشگری و اضطراب هم خواهد آورد.

بر اساس آمارهای منتشرشده؛ حدود 87 درصد مردان و 34 درصد زنانِ بالای هجده سال به‌طورمعمول ازپرونوگرافی استفاده می‌کنند. حدود۲۰ درصد مردان و ۱۳ درصد زنان، حتی در محیط‌های کاری نیز نمی‌توانند از تماشای پرونوگرافی صرف‌نظر کنند.

تماشای مستمر پورن، مثل مصرف الکل یا مواد مخدر، بخش‌های خاصی از مغز را دست‌کاری می‌کند که موجب لذت در ذهن شخص می‌شود. چنین تحریک‌های جذاب و به یادماندنی را نمی‌توان فراموش کرد و میل به تجربه دوباره آنها بسیار وسوسه انگیزاست.

اما تحقیقات نشان می‌دهد با وجود سرخوشی اولیه، استفاده اعتیادگونه افراد از پورن، احساس و عاقبت خوبی ندارد و به شکل‌های مختلف آنها را آزار می‌دهد.

اعتیاد به تماشای مداوم پرونوگرافی، باعث می‌شود مخاطبان با خود فکر کنند که بر وسوسه های خودشان کنترلی ندارند. چنین حسی، اعتماد به نفس را کاهش می دهد. علاوه بر آن؛ همیشه ممکن است شخص دیگری شما را موقع تماشای پورن ببیند و باعث خجالت و سرشکستگی بشود.

اگر همسرتان به این عادت شما پی ببرد شاید با او مشکل پیدا کنید. در اداره نیز ممکن است حین تماشای پورن گیر بیفتید واحتمالاً اخراج شوید.

جامعه شناس امریکایی Samuel L. Perry می‌گوید:«این اعتقاد وجود داشت که پورن دیدن، نشانه ضعیف شدن ایمان و اعتقاد مذهبی در افراد است. اما این روزها صحبت از آن است که تماشای مکرر پورن، افراد را مذهبی تر می سازد. افراد برای فرار از احساس شرم و گناه و پناه بردن به نیروی که می تواند آنها را ببخشد به خودشان اجازه می دهد که با اعتیاد خود کنار بیاید»

افراد معتاد به پورن، میل شان به دعا و نیایش، رفتن به عبادتگاه و حضور در مراسم مذهبی بیشتر می‌شود چون می‌خواهند مورد بخشش قرار بگیرند. تمایل به مذهب در آنها، تلاشی برای کنار آمدن با حس پشیمانی است.

 

Watching Porn Frequently Could Make You A More Religious Person

 

More from مانا دهقان
مسلمانان و دلتنگی عمیق برای گذشته
« آنهایی که قدرت کنترل بر زمان حال را دارند می توانند...
Read More