شریک های زندگی با درآمد کمتر، بیشتر خیانت می کنند

shutterstock_98877146-infidelity-couple

محققین یکی از دانشگاه های امریکا به سرپرستی دکتر Christin L. Munsch با بررسی تحقیقات گرداوری شده از زندگی زناشویی 3 هزار زوج امریکایی 18 تا 32 ساله متوجه شدند 15 درصد مردان و 5 درصد زنانی که همسران شان درآمد اصلی خانواده را تامین می کنند روابط بیرون از تعهد زناشوی پیدا می کنند.

از نظر تیم تحقیقی، مردانی که نقش اقتصادی شان را در زندگی زناشوی از دست داده اند به خاطر احساس تهدیدی که به مردانگی شان صورت می گیرد تمایل به خیانت در آنها زیاد می شود.

مردان از نظر فرهنگی همیشه نان آور خانه بوده اند و از دست دادن موقعیت فوق در زندگی مشترک، آنها را به سمت نوعی تنبیه ناخوداگاه از زنان شان می کشاند.

این اتفاق برای مردان سنین زیر 32 سال بیشتر به وقوع می پیوندد چون آنها عمل خیانت را به صورت یک امتیاز می بینند که کمک می کند غرور از دست رفته شان را باز گردانند.

تحقیقات دانشکده جامعه شناسی دانشگاه کنیکتیکت امریکا به سرپرستی دکتر Munsch  بر این نتیجه گیری تاکید ورزیدند که مردان و زنانی که تهیه کننده درآمد اصلی خانواده هستند شانس ارتکاب به خیانت شان کمتر می شود.

اما نکته جالب این است که اگر مردان سهم اقتصادی شان در خانه بیشتر از 70 درصد مخارج باشد تمایل به خیانت در انها هم زیاد می شود. دلیل اصلی در رفتار مردان این است که آنان از ریسک ناشی از خیانت واهمه چندانی ندارند چون حدس می زنند که همسرشان بیش از مقدار معمولی وابسته به آنها هستند و خطای شان را به ناگزیر نادیده می گیرند.

البته هیچ حکم قطعی در این باره وجود ندارد و همه داده های عنوان شده محدود به تحقیقی است که  متن ارجاع داده شده است.

 

Spouses who are financially dependent on their other half are more likely to cheat, study finds
Economically dependent men the the most likely to cheat – Kashmira Gander

http://www.independent.co.uk/life-style/love-sex/infidelity/spouses-who-are-financially-dependent-on-their-other-half-are-more-likely-to-cheat-study-finds-10290517.html

More from سعید داورپناه
دلایل زیباتر شدن زنان بعد از سکس
1- عمل جنسی باعث ترشح هورمون سراتونین و DHEA می شود که دوای...
Read More