مغز مردان چطور کار می‌کند

 دکتر «لوان برزندداین» استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب « مغز مردان» می گوید:

مردان باید وضعیت شان در هر سلسله مراتب اجتماعی مشخص باشد. نیروی غریزی دفاع و حمایت از جمع، آنها را وا می دارد تکلیفِ موقعیت شان را هر چه زودتر در هر محیطی معین کنند. طبیعی است اگر فرصت داشته باشند به میل ریاست دامن بزنند تا به نظر خودشان، بهترین موقعیت را نصیب جمع خود سازند.

مردان دلسوز و دلرحم هستند

بر عکس شایعات، مردان به سرعت به اتفاقات ناخوشایندی که برای دیگران به وقوع می پیوندد همدردی نشان می دهند اما مسئله این است که بخش « ترمیم و حل مشکل» در مغز مردان، سریعتر واکنش نشان می دهد و به همین خاطر، همه فکر و ذکرشان در قدم اول، حل مسئله است تا نشان دادن حالت همدردی …

چشم چرانی غریزی است

تستوسترون خون مردان ۶ برابر بیشتر از زنان است و این هورمون به غیر از ریسک پذیری و تهاجمی ساختن مردان، مغز آنها را به طور ناخودآگاه نسبت به زیبایی جنسی هشیار نگه می دارد. در حقیقت، از چشم مردان، زنی که دید زده شده است بعد از اینکه از معرض دید کنار برود بلافاصله از یاد نیز می رود.

باید از مایملک خود دفاع کنند

بخش مهمی از وظیفه مردان دفاع از محوطه شخصی شان است و به همین دلیل بخش بزرگتری از مغز مردان، در مقایسه با زنان، به این امر اختصاص داده شده است که با تمام قدرت از مایملک و دارایی و خانه و قبیله خود دفاع کنند.

بازی های پدرانه خشن تر هستند

پدران تمایل دارند که بازی و شوخی شان با فرزندان، حال و هوای فیزیکی داشته باشد. این امر به فرزندان کمک می کند که واکنش های بهتری در شرایط نامساعد و ناگهانی داشته باشند و نسبت به اتفاقات دنیای واقعی، آمادگی بیشتری بیابند.

فرزند انسان در بین سایر موجودات، از محتاج ترین ها است و حضور پدر که مدام بر حس رقابت شان می افزاید موهبت بسیار ضروری در شکل گیری هویت بچه ها می باشد.

 مردان احساساتی هستند

نوزادان پسر ثابت شده است که به ابراز احساس و نشان دادن احساسات از طریق حالت صورت شان تکیه می کنند. بر طبق گزارش منتشر شده در فصلنامه روانشناسی اسکاندیناوی، پسران کم کم یاد می گیرند که نشان دادن احساسات، کار پسرانه ای نیست و ان را پنهان می کنند.

کنترل احساسات به طور غریزی در مردان وجود دارد چون واکنش سریع و پنهان کردن احساس در یک لحظه خطیر، به مردان امکان می دهد با حوادثی که روبرو می شوند مناسب تر مواجه شوند.

10 Things Every Woman Should Know About a Man’s Brain – Robin Nixon

http://www.livescience.com/14422-10-facts-male-brains.htmlپ

Image source

More from سعید داورپناه
نسل جوان، بیکاری و زندگی در خانه والدین
آمار بیکاری نسل جوان Millennials که در حال حاضر بین 18 تا 34...
Read More