ماهی های مذکر حامله

در دنیای متنوع موجودات زنده، تولیدمثل نیز به وسیع ترین شکل ممکن وجود دارد و از جمله آنها حاملگی ماهی مذکر است. اسب ماهی نمونه مشهوری از این حیوانات دریایی است که جنس ماده، تخم ها را در کیسه نر می ریزد و مراحل رشد و تولد تخم ها نیز در بدن ماهی مذکر انجام می شود.

ماهی ها در اغلب موارد به رها ساختن تخم ماهی ها در آب بسنده می کنند. در این شیوه، به خاطر تعداد زیاد تخم های رها شده، شانس بوجود آمدن بخش کوچکی از آنها بدون هیچ حمایت و سرپرستی بوجود می آید.

اما طبیعت یک شیوه دیگر را نیز در بین  بخشی از ماهی ها تدارک دیده است چون تعداد تخم ماهی ها کم است. در این نوع تولیدمثل، ماهی نر وظیفه نگهداری از تخم ماهی ها را تا زمان بارور شدن و حتی بعد از آن بر عهده می گیرند.

این موضوع جالب تر می شود اگر بدانید ماهی های نر مورد نظر، که نقش مادران و سرپرستی بچه ماهی ها را دارند تخم ماهی ها را در دهان خودشان تا مرحله سر از تخم در آوردن و مراقبت اولیه نگهداری و محافظت می کنند.

اغلب ماهی های گروه mouthbrooding fish در طی دوران بارداری از طریق دهان، معمولا غذا نمی خورند یا به ندرت بعد از بیرون گذاشتن تخم ماهی از دهان، برای لحظاتی مبادرت به تهیه غذا می کنند.

article-0-17FA491B000005DC-206_634x659

mouthbrooder-pic mouth-brooder-with-babies_fs (1)

Mouthbrooding-female

jawfish_humann

 

More from مرد روز
آهن کمتر در خون افراد، طول عمر بیشتر
آهن کمتر در خون افراد، طول عمر بیشتر
Read More