هر چهار ثانیه یکی از کتاب هایش به فروش می رسد

maxresdefault
نویسنده انگلیسی داستان های پلیسی و تعقیب و گریز Lee Child شخصیت قیصرگونه ای به نام « جک ریچر» خلق کرده است که تاکنون بیش از 20 رمان در باره ماجراجویی هایش نوشته است. مجموعه ای که همیشه جزو پر فروش ترین های جهان بوده است.

راز جذابیت بین المللی شخصیت « جک ریچر» در این است که او انتقام ضعفا و کلک خورده ها را بدون هیچ ترحمی از شارلاتان ها می گیرد.

او یک پلیس 38 ساله بازنشته ارتش امریکا است. مرد بلند قد و قوی هیکلی که کودکی اش را در خانه های سازمانی ارتش امریکا در المان گذرانده است.

شخصیت جک ریچر یک انسان نظامی و همیشه آماده است. شخصیتی که از همان کودکی یاد گرفته است به اتفاقات، سریع واکنش نشان دهد.  او به خاطر صداقتش در کار، تحت فشار افسران عالیرتبه قرار می گیرد و زندگی را برایش آنقدر سخت می کنند که استعفا می دهد.

او در طی زندگی کولی وار در ایالت های امریکا و سکونت در متل های ارزان قیمت، مدام با ماجراهایی روبرو می شود. شخصیت جذابی که مردان و زنان سراسر دنیا با او احساس همراهی می کنند. جک ریچر  حتی کوله پشتی هم ندارد. تنها وسیله ای که همیشه با خود حمل می کند یک مسواک تاشونده است. در هر شهرو ایالتی لباس های ساده و ارزان می خرد و بعد از مدتی استفاده آن را در متل ها جا می گذارد.

او یک مرد مجرد میانسال است و در اکثر رمان هایش با یک زن رفیق می شود. زن های که خوش قیافه و ورزشکار هستند.

Lee Child اول سپتامبر هر سال شروع به نوشتن رمان جدیدش می کند. او اقرار می کند که در ابتدا هیچ ایده و طرحی ندارد ولی  به قول خودش زیبایی و لذتی که می برد در همین شروع ناشناخته است. او بیش از 15  قهوه در روز می نوشد. کاری که از 6 سالگی انجام می دهد.  20 سیگار هم در روز به ان بیفزاییم به قول خودش می شود « نوشتنی که مدام می تواند با سکته توام باشد»

 

Lee Child on Jack Reacher: How the best-selling author writes his mysteries

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/features/lee-child-on-jack-reacher-how-the-best-selling-author-writes-his-mysteries-9959227.html

Writing a bestseller ‘on the verge of a stroke’

http://www.spectator.co.uk/2016/01/writing-a-bestseller-on-the-verge-of-a-stroke/

More from ونداد زمانی
غربی‌ها هم سعدی دارند
فرانچسکو پترارک، یک قرن بعد از فوت سعدی شروع به نوشتن اشعارش کرد و تاثیر...
Read More